Vrei sa cumperi dar nu ai bani? Barterul pentru IMM

La aceste intrebari au incercat sa raspunda cativa antreprenori din online, iar solutia a venit rapid si firesc: prin schimb de produse sau servicii.

Barterul online pare, in opinia initiatorilor, cea mai ieftina solutie pentru a-ti rezolva, macar pe termen scurt, problemele de cash flow sau pe cele legate de incasarile dificile.

Astfel a luat nastere, in urma cu mai putin de o luna, barter.eimm.ro, un portal care se doreste un loc de intalnire virtual pentru firmele care doresc sa schimbe intre ele marfuri de valori egale.

Din cauza crizei, varianta clasica de schimb de servicii s-ar putea dovedi extrem de anevoioasa, pentru ca gasirea unui partener este dificila, dureaza mult si impune niste cheltuieli suplimentare.

Varianta online nu numai ca simplifica substantial procesul sau micosreaza timpul de asteptare, dar prezinta si un avantaj incontestabil, si anume costurile extrem de reduse.

Platforma, spune Daniel Buca, online business consultant la eimm.ro, permite, deopotriva, publicarea intentiei de a incheia un barter si gasirea unui potential partener de barter care a publicat o oferta.

Initiatorii proiectului se declara extrem de increzatori si cred ca primii “clienti” ai portalului vor fi comerciantii care, fortati de chiriile scumpe sa-si inchida magazinele, vor gasi platforma ideala pentru a-si duce mai departe afacerile sau macar pentru a-si reduce pierderile.

Potrivit lui Claudiu Gamulescu, general manager la compania de consultanta, management si marketing online Underclick.ro, principala regula ce trebuie aplicata de un antreprenor care vrea sa utilizeze acest instrument este sa stie foarte clar ce vrea in schimbul a ceea ce ofera.

“E aceeasi regula pe care o aplicam inca din curtea scolii, de cand schimbam abtibilduri: «10 normali pe un Maradonna» sau «italian pe italian»“, spune Gamulescu.

In primele sapte zile de la lansare, pe platforma de schimb de produse si servicii s-au inscris deja 12 ofertanti, ceea ce pentru initiatori este un semnal mai mult decat pozitiv. In plus, semnalele primite dinspre zona antreprenoriala ii fac sa creada ca solutia va functiona, iar pe termen lung, va aduce si profit desi, pe termen scurt, riscul de a contabiliza mai degraba pierderi este ridicat.

Esti in cautarea partenerului de afaceri ideal? Nu ai bani, dar vrei sa cumperi?

Daca, pana in prezent, promovarea serviciului de bartere a fost facuta intr-un mediu relativ inchis, in cadrul grupurilor de discutie de afaceri de pe retele sociale, eimm.ro a lansat primul serviciu de bartere online din Romania, barter.eimm.ro.

Portalul se doreste a fi o solutie de criza, un loc de intalnire virtual pentru firmele care doresc sa schimbe intre ele marfuri de valori egale.

Daniel Buca, online business consultant la eimm.ro, spune ca barterul este de mare ajutor pentru o firma care are probleme cu cash flow-ul, este la inceput de drum sau isi doreste sa-si eficientizeze afacerea pentru ca presupune folosirea cat mai buna a resurselor.

“In varianta clasica, offline, gasirea unui partener de barter este destul de anevoioasa, deoarece este greu sa identifici un potential partener. Varianta online elimina aceasta problema, intrucat platforma permite atat publicarea intentiei de a incheia un barter, cat si gasirea unui potential partener de barter care a publicat o oferta”, declara Daniel Buca.

“Cu criza asta de lichiditati, sunt convins ca multi vor apela la barter. Activitatea economica trebuie sa mearga inainte. Noi oferim o solutie de comert electronic pentru produse. Cred ca un magazin care isi inchide sediul la strada ne va cauta in curand”, afirma Claudiu Gamulescu, general manager la compania de consultanta, management si marketing online Underclick.ro.

****

“E aceeasi regula pe care o aplicam inca din curtea scolii, de cand schimbam abtibilduri: «10 normali pe un Maradonna» sau «italian pe italian»“, spune Gamulescu.

“Barterul este aplicat la toate nivelurile, in foarte multe arii de interes, in multe domenii. Barterul poate fi o etapa in negocierea unui contract, o solutie pentru doua companii care isi doresc reciproc serviciile celeilalte. Aria de acoperire este destul de larga. La toate nivelurile unui business se poate aplica principiul unui contract de tip barter”, spune, la randul sau, Dan Gurghian, business development manager la compania de consultanta IT Amplusnet, care si-a postat oferta de barter pe barter.eimm.ro .

“Printr-un barter, un antreprenor poate sa isi deblocheze creantele de la un client rau-platnic, poate sa achizitioneze produse sau servicii fara sa fie nevoit sa aloce resursele existente in companie sau poate sa identifice un canal de vanzare prin care sa isi creasca cifra de afaceri, acest lucru insemnand sa presteze servicii intr-o zona, barter, si sa vanda produsele in alta zona sau pe alte canale de distributie sau de vanzare”, afirma Petre Nicolae, director general la firma de consultanta si training CBC Romania.

In calitate de antreprenor, Petre Nicolae, director general la CBC Romania, se declara interesat de solutia de barter online si sfatuieste oamenii de afaceri sa cumpere fara bani de pe barter.eimm.ro.

“Antreprenorii sa nu mai astepte si sa faca primul pas, lucru pe care il voi face si eu, ca firma de consultanta”, afirma Nicolae.

El considera ca initiativa eimm.ro este foarte folositoare pentru cei care nu stiu cum sa isi deblocheze sursele de venituri si cum sa scape de blocajele crizei.

La o saptamana de la lansare, pe eimm.ro au fost inregistrate 12 oferte de barter si au fost incheiate trei contracte, majoritatea acestora venind din domeniul IT-software si din consultanta. Barterul cu cea mai mare valoare, prezent in momentul de fata pe barter.eimm.ro, este publicat de CEFIN, care ofera anvelope resapate de camion si camioneta in valoare totala de 75.000 de euro.

Potrivit presedintelui eimm.ro, pe termen scurt si mediu, portalul genereaza pierderi, dar pe termen lung, situatia se schimba.

“Pe termen lung, veniturile aduse de aceasta afacere sunt estimate la o medie de cinci euro pe luna pentru un utilizator ce achizitioneaza servicii premium (servicii care inca nu sunt lansate) la o medie de 10.000 de utilizatori pe luna”, afirma Buca.

El intentioneaza sa implementeze, in cadrul portalului de bartere, un sistem de rating al celor care publica oferte, bazat pe feedback-ul obtinut de la cei cu care au derulat deja contracte de barter.

1. Cu ce te ajuta barterul

– obtii produse sau servicii de care ai nevoie, dand la schimb propriile tale produse sau servicii;
– iti deblocheaza creantele de la un client rau-platnic;
– ai posibilitatea sa-ti achizitionezi produse sau servicii, fara sa consumi resurse interne;
– poti descoperi un canal de vanzare care sa te ajute sa-ti cresti cifra de afaceri te ajuta sa-ti eficientizezi afacerea, daca ai probleme cu cash flow-ul sau daca esti la inceput de drum;
– descoperi posibili parteneri de afaceri arata celorlalti ca esti deschis la colaborari.

2. Ce trebuie sa stiti daca vreti sa obtineti un barter

– uneori e mai scump decat daca ai aloca sume de bani;
– daca il obtii, trebuie sa-l exploatezi la maximum;
– trebuie sa negociezi foarte bine conditiile;
– inainte sa faci un barter, ai nevoie de o sursa de consum a produselor sau serviciilor care fac obiectul activitatii de barter;
– atentie la alegerea partenerului/partenerilor! Ai nevoie de jucatorii potriviti!
– barterul este o “win-win situation”. Fiecare partener trebuie sa aiba un interes pentru serviciile celuilalt;
– un barter bun presupune calitati de negociator. Si barterul este o activitate economica.

3. Cum sa profiti de un barter la cote maxime

– identifica nivelul de interes al activitatii;
– trebuie sa stii foarte bine unde anume poti folosi produsele sau serviciile care fac obiectul activitatii de barter;
– un barter foarte puternic implica mai multi parteneri;
– un barter intre mai multi parteneri presupune existenta unui jucator neutru, care sa reglementeze relatiile dintre partenerii de barter (Trade Exchanges).

4. Online vs Offline

– daca nu stii cum sa-ti deblochezi sursele de venituri sau cum sa scapi de blocajele crizei, online-ul este foarte eficient;
– in online “cumperi fara sa ai nevoie de bani”;
– ai mai multi potentiali clienti;
– este mai eficient, pentru ca aduna la un loc cererea si oferta;
– este mai usor sa te faci cunoscut in online;
– networkingul functioneaza mult mai bine.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *