Evolutia traficului pe siturile de continut video (Nielsen 2008)

Site-urile care ofera acces la continuturi video, cum ar fi YouTube, au inregistrat o crestere semnificativa a popularitatii in Statele Unite, ca urmare a grevei scenaristilor, care a determinat retragerea de emisiuni si difuzarea de reluari la posturile TV.

Potrivit unor statistici date publicitatii de Nielsen Online, YouTube a avut cel mai mult de profitat de pe urma acestei situatii, inregistrand o crestere de trafic de 18% in cele doua luni trecute de la declansarea grevei scenaristilor (noiembrie si decembrie), comparativ cu perioada anterioara (septembrie si octombrie).

Alte site-uri de continuturi video americane care au inregistrat evolutii importante sunt Crackle (in crestere cu 105,6%), Dailymotion (12,6%) si LiveVideo (9,4%).

Pe de alta parte, ofertele de continut video de la MySpace, MSN si Yahoo! nu au reusit sa convinga publicul, motiv pentru care aceste site-uri au inregistrat o scadere a traficului de 3,5% pana la 8% in perioada analizata de Nielsen.

Acest lucru arata ca, desi s-a inregistrat o crestere de 10% a audientei site-urilor de continuturi video si filme online in noiembrie si decembrie 2007, comparativ cu lunile anterioare, aceasta evolutie a fost in principal atrasa de site-urile de tip YouTube, in detrimentul rivalilor.

Potrivit unui analist al Nielsen, greva ar putea fi “un factor posibil” in justificarea cresterilor mai mari decat estimarile in ceea ce priveste unele site-uri in cele doua perioade utilizate pentru realizarea studiului.

Un raport dat publicitatii separat de organizatia The Pew Internet and American Life Project a stabilit ca popularitatea site-urilor video a crescut semnificativ pe tot parcursul lui 2007.

Potrivit documentului, aproape jumatate din populatia americana care acceseaza internetul a vizitat un site de video-sharing de tipul YouTube pe parcursul anului trecut, numarul acestor persoane crescand cu 33% comparativ cu 2006.

Pe de alta parte, un articol din New York Times informeaza ca numarul de utilizatori de site-uri de video sharing s-a dublat de la finele lui 2006 pana la sfarsitul lui 2007.

Raportul Pew arata ca barbatii apeleaza mai des la site-uri precum YouTube, tinerii fiind principala categorie care impulsioneaza cresterea site-urilor de acest fel, in conditiile in care 70% dintre tinerii cu varste sub 30 de ani urmaresc continuturi video online.

Si numarul site-urilor de video-sharing a crescut in perioada 2006 – 2007, la fel ca si numarul celor care creaza videoclipuri.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *