Tendinte bugete publicitate

Cheltuielile pentru publicitate in Statele Unite vor creste cu 4% in 2008 comparativ cu anul precedent, in timp ce cheltuielile internationale pentru advertising vor fi mai mari cu 7% pe parcursul acestui an, comparativ cu 2007, potrivit unui studiu realizat de GroupM.

Potrivit predictiilor Group M, bugetele pentru publicitate din Statele Unite vor evolua cu 3,7%, la 168,6 miliarde de dolari in 2008.

In plus, raportul mentioneaza ca cheltuielile facute in SUA in 2007 au crescut cu 2,8% comparativ cu 2006.

GroupM estimeaza ca cheltuielile internationale vor creste cu 6,8%, la 479 miliarde de dolari.

Televiziunea si internetul sunt principalele motoare de crestere a industriei publicitare internationale, urmand sa atraga 50% si, respectiv, 30% din noile investitii in 2008, potrivit lui Adam Smith, Futures Director al GroupM, care a adaugat ca bugetele alocate serviciilor de marketing, cum ar fi sponsorizarile si PR-ul, inregistreaza o crestere mai rapida dect a publicitatii traditionale.

Smith a raportat ca 5% din investitiile globale in publicitate vor proveni din schimbarile intervenite in cadrul economiilor emergente, pe parcursul lui 2008.

Pe regiuni ale lumii, cea mai mare contributie la piata publicitara internationala in 2008 o vor avea China (21%) si Statele Unite (20%), urmate de Rusia si Brazilia (6%) si India (3%).

Raportul arata ca principalele evenimente de natura sa impulsioneze veniturile industriei publicitare in 2008 sunt Jocurile Olimpice de la Beijing si alegerile prezidentiale din Statele Unite.

Astfel, pe teritoriul american, Jocurile Olimpice vor genera un milion de dolari venituri din publicitate pentru televiziunile nationale si circa 200-300 de milioane de dolari pentru radiodifuzorii locali.

In ceea ce priveste alegerile, acestea vor avea o importanta si mai mare pentru radiodifuzorii locali, care vor avea venituri de doua miliarde de dolari de pe urma acestui eveniment in 2008.

Pe de alta parte, cheltuielile publicitare online vor depasi anul acesta 10% din totalul investitiilor publicitare internationale, o premiera pentru acest mediu.

In cadrul publicitatii online, advertisingul pe motoarele de cautare va atrage 65-60% din investitii, in crestere de la 50% in 2005.

In premiera, internetul va deveni principalul mediu pentru publicitate in Suedia in 2008, urmand ca online-ul sa ajunga mediul preferat pentru advertising in Marea Britanie si Danemarca pe parcursul anului viitor.

Cheltuielile publicitare alocate ziarelor
vor continua sa se diminueze, lucru evident deja in ceea ce priveste categorii precum automobilele, liniile aeriene si retailul.

Presa scrisa sufera in continuare cel mai mult de pe urma migrarii micii publicitati catre internet.

Claudiu Gamulescu

este fondator al Underclick.ro, brand infiintat in 2004. De atunci cateva sute de situri web si produse au fost lansate sau consiliate. Cateva sute de oameni au trecut prin programele de training "la sala" ale lui Claudiu, iar cateva mii au descarcat cartile si programele de coaching online. Crede in Internet folosit pentru afaceri, un canal care trebuie inteles si stapanit cum se cuvine. Folositi-l cu inteligenta !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *