Taxele pentru noile licente de telecomunicatii

“Nu credem ca autoritatile au luat o decizie corecta cand au hotarat stabilirea unei taxe de licenta pentru utilizarea spectrului de frecvente 3.600-3.800 MHz, 410-415 MHz si 420-425 MHz. Mai corect ar fi fost daca s-ar fi procedat ca in alte state din Uniunea Europeana, unde taxa de licenta este stabilita de operatori in urma unei licitatii”, a declarat Marian Velicu, vicepresedinte Strategie, Reglementari si Afaceri Publice al Vodafone Romania, prezent la un seminar de specialitate.

Licenta pentru serviciile de comunicatii mobileIn cazul licentei nationale pentru utilizarea frecventelor 410-415 MHz si 420-425 MHz, care permite furnizarea de comunicatii mobile in banda larga, Executivul a stabilit taxa la 1.077.228 de euro (echivalentul in lei).

La aceasta licitatie nu vor putea participa Orange Romania, Vodafone Romania, Cosmote Romania, Telemobil si RCS&RDS, care detin licente de telecomunicatii mobile (GSM, 3G).

Pentru licentele de utilizarea a spectrului radio in benzile de frecvente de 3.600-3.800 MHz, care permit furnizarea de servicii de telecomunicatii bazate pe tehnologia WiMAX, taxa ar putea sa se ridice la 7,5 milioane de euro/licenta, conform unui proiect de hotarare de Guvern.

Velicu a afirmat ca piata locala a telecomunicatiilor este una dezvoltata, care a depasit stadiul de emergenta, si, in acest context, ar trebui ca autoritatile, prin deciziile adoptate, sa mentina nivelul de atractivitate al industriei de profil.

“Exista un potential ridicat de dezvoltare pe segmentul transmisiilor de date. Vodafone Romania va continua sa investeasca in dezvoltarea afacerilor pe acest segment de piata”, a spus reprezentantul Vodafone Romania.

Prezent la seminar, Gabriel Dogaru, consilier al directorului general al Orange Romania, a sustinut ideea ca taxele de licenta ar trebui stabilite prin licitatie si a spus ca intarzierea in aplicarea reglementarilor Uniunii Europene pe piata de profil din Bulgaria a avut ca effect  cresterea densitatii telecomunicatiilor, in timp ce Romania, care s-a aliniat cerintelor europene, acest indicator s-a situat in urma datelor statistice din statul vecin.

“Trebuie sa fim mai atenti la reglementarile care impiedica Romania sa se apropie de media indicatorilor specifici industriei telecomunicatiilor din statele Uniunii Europene”, a aratat Dogaru.

El a mai spus ca atragerea de noi investitii in sectorul telecomunicatiilor poate fi sustinuta de autoritati si prin facilitarea obtinerii autorizatiilor de constructii, necesare la montarea diverselor echipamente de profil.

“Avem probleme cu obtinerea autorizatiilor de constructii, mai precis cu durata procesului, iar statul ar putea sa faca ceva in directia asta”, a spus reprezentantul Orange Romania.

Vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Infomatiei (ANRCTI), Alexandrina Hartan, a spus ca in randul reprezentantilor industriei telecomunicatiilor se manifesta trei mituri, al saturatiei, al raportului reglementare/investitii si al uniformizarii reglementarilor UE in Romania.

“Noi credem ca reglementarea nu franeaza investitiile si dau ca exemplu compania Romtelecom, care a investit 400 milioane de euro in ultimii doi ani. Credem, de asemenea, ca reglementarea tine in forma operatorii si ii pregateste pentru competitie”, a spus Hartan.

Reprezentantul ANRCTI a afirmat ca piata locala a telecomunicatiilor are, in continuare, potential de dezvoltare, afirmatie sustinuta de gradul redus de penetrare al telefoniei fixe si numarul relativ redus de conexiuni la Internet, la care se adauga cresterea in sectorul telefoniei mobile, mai ales pe segmentul 3G.

Pe piata locala a telecomunicatiilor mobile activeaza cinci operatori de profil, si anume Orange Romania, Vodafone Romania, Cosmote Romania, Telemobil si RCS&RDS, prezent si pe piata telefoniei fixe si retransmitere a programelor TV prin cablu si satelit. In sectorul telefoniei fixe, alaturi de Romtelecom, pe piata mai activeaza si UPC Romania.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *