Functionalitati ale sistemului de operare iPhone OS 4.0

Versiunea noua va fi disponibila in aceasta vara.

Steve Jobs – in aceeasi maniera relaxata si informala – a trecut in revista noutatile ce vor fi  incluse in noul iPhone OS 4.0.

Cu o baza instalata de 50 de milioane de iPhone-uri si 35 de milioane de iPod Touch, in randul utilizatorilor exista o presiune din ce in ce mai mare referitor la ce nu poate face un iPhone.

Mai multe centre ale comunitatii utilizatorilor Apple au strans si prezentat ce isi doresc acestia de la noua versiune.

Cele mai importante 7 functionalitati:

1. Multitasking.

Departe de a fi un moft, lipsa capacitatii de a rula mai multe programe simultan afecta utilizarea iPhone-ului. O aplicatie de navigare trebuia intrerupta daca utilizatorul vroia sa verifice mail-ul, aplicatii precum Skype (telefonie prin IP) sau Pandora (streaming de muzica) nu puteau functiona in background, limitandu-le astfel destul de tare functionalitatea.

iPhone OS 4.0 pemite rularea de mai multe aplicatii in acelasi timp – evident cu o interfata inovatoare pentru alegerea aplicatiei active – dar si cateva servicii pe care dezvoltatorii le pot folosi pentru aplicatiile ce ruleaza in background: telefonie pe internet, localizare prin GPS sau GSM (mai putin precisa dar mult mai economica pentru baterie) muzica sau notificari. Vom putem deci asculta muzica prin internet in timp de scriem un mail sau primi apeluri prin Skype chiar daca telefonul este in sleep mode – toate aceastea fiind facute cu mare atentie pentru optimizarea consumului si a performantelor telefonului.

2. Folders.

Se pare ca maximumul de 180 de aplicatii care puteau fi a afisate pe ecranul unui iPhone nu mai era de ajuns, asa ca Apple permite crearea de foldere pentru aplicatii, ducand la peste 2000 numarul de aplicatii ce pot fi afisate pe ecran.

3. Mail.

Programul de mail este imbunatatit permitand un singur inbox unificat sau ordonare dupa thread (subiect). Nu putem sa nu remarcam cum Jobs prezinta zambitor noile caracteristici exemplificand cu conturi MobileMe (serviciu Apple), Yahoo sau Exchange (de la Microsoft) omitand conturile Gmail – o intepatura care aminteste de tensiunile dintre Apple si Google din ultima vreme.

4. Books.

Este aceeasi aplicatie care ruleaza si pe iPad care permite cumpararea si citirea de carti. O carte cumparata poate fi citita si pe mai multe device-uri in acelasi timp, interesant aplicatia permite sincronizarea bookmarkuri-lor si a notelor intre device-urile unui utilizator. Jobs anunta cu zambetul pe buze: ca si la iPad, Winnie the Pooh vine inclusa gratis.

5. Enterprise.

Apple vrea sa intre si mai puternic in piata de enterprise, piata dominata acum de telefoanele Blackberry si Windows Mobile. iPhone OS 4.0 va pemite managementul de iPhone-uri pentru firmele mari, permitant instalarea de la distanta de aplicatii precum si criptarea mailurilor si a atasamentelor. In vreme ce versiunea noua de Windows Mobile se focuseaza pe retele sociale, pe muzica si fotografii, Apple incearca sa intre in lumea corporate intrand in competitie directa cu Microsoft.

6. Game center.

Apple pune la dispozitia dezvoltatorilor un kit ce le permite creea de jocuri cu o componenta sociala. Vor putea definite mai usor jocuri multiplayer prin care un utilizator va putea juca cu alte persoane (ne)cunoscute, serverele selectand parteneri de joc dupa performantele acestora. Ideea nu este noua dar, pana acum, fiecare dezvoltator trebuia sa implementeze singur lumea virtuala a utilizatorilor aplicatiei.

7. iAd.

Apple lasa la urma una din cele mai interesante caracteristici ale iPhone OS 4.0: integrarea cu serviciul de reclame iAd. Acum doar cateva luni Google anunta cumpararea firmei de mobile advertistin AdMob, tranzactie de 750milioane de dolari. Imediat Apple – firma este recunoscuta pentru parcimonia cu care achizitioneaza alte companii – anunta o tranzactie de doar 275 de milioane de dolari prin care preia pe competitorul direct al lui AdMob, compania Quattro Wireless.

Prezentarea serviciului este presarata de intepaturi la adresa Google dar mai mult, serviciul este un concurent direct pentru Google Adwords.

Jobs vrea ca reclamele pe iPhone sa fie mult mai interactive decat ceea ce exista acum pe internet si sa aiba totodata emotia unei reclame video. Reclamele vor fi integrate cu aplicatiile din iPhone avand componente video, jocuri, harti pentru localizare de magazine din apropiere sau posibilitatea de cumparare de aplicatii, muzica sau alte lucruri direct din reclama.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *