Retailul online bubuie

Comertul online a fost tratat pana acum de marii retaileri mai mult ca o anexa, un suport pentru vanzarile din magazine, iar site-urile acestora semanau – iar la unii seamana si acum – mai mult cu niste cataloage online decat cu un magazin virtual.

In schimb, cei care au intuit potentialul unei astfel de afaceri culeg acum roadele, masurate in cifre de afaceri care au depasit in unele cazuri, pragul de zece milioane de euro si cresc cu 100% pe an.

Inceputa in 2001, afacerea eMag, cel mai mare magazin virtual de produse IT&C, a ajuns anul trecut la vanzari de 35 de milioane de euro, iar pentru acest an se asteapta la o cifra de afaceri de 70 de milioane. “eMag este la ora actuala partenerul HP cu cea mai mare crestere dintre toti cei peste 2.000 de parteneri preferati ai nostri din Europa. De aceea, a primit titlul de fast growing prefered partner”, spune Radu Enache, directorul general al HP Romania.

Evident volumele de vanzari realizate de magazinele online romanesti nu sunt comparabile inca cu cele realizate pe plan international, si de aici si cresterile spectaculoase. Trendul va continua insa si pe parcursul urmatorilor ani, anticipeaza jucatorii din piata.

“Credem ca si in 2007 cresterea se va mentine la acelasi nivel, in conditiile in care retailul traditional a inregistrat cresteri modeste in acelasi interval, ba chiar pe anumite categorii de produse am asistat la diminuarea pietei de la un an la altul”, spune Marius Ghenea, presedintele FIT Distribution, companie care opereaza magazinul PCfun.ro.

“Cresteri de 100% pe an nu sunt neaparat prea mari, tinand cont ca se porneste totusi de la cifre foarte mici; cresterea PCfun.ro, spre exemplu, este pana in prezent de aproape doua ori la fiecare trei luni, ceea ce inseamna o crestere de peste zece ori in ultimul an”.

Potrivit oficialilor eMag, piata de vanzari online in Romania este in pragul unei dezvoltari spectaculoase, care isi va continua trendul ascendent si in urmatorii ani.

Pentru 2007, reprezentantii eMAG estimeaza o crestere a vanzarilor online de pana la 125 de milioane de euro, in timp ce pentru 2008 se apreciaza o crestere de pana la 300 de milioane. Factorul determinant al acestei ascensiuni este pretul produselor, care difera din ce in ce mai mult fata de cel din retail”, crede Alexandru Stoica, directorul general al Diverta Online (dol.ro).
In fata acestor rezultate, retailerii traditionali incep sa priveasca activitatea de comert online cu alti ochi. Altex si-a manifestat interesul in revitalizarea acestei zone inca de la inceputul anului, dar pana acum nu au fost semne ale concretizarii initiativei.

Domo si-a restructurat pagina de web cu functionalitati de adevarat magazin electronic, a carui activitate este sustinuta si de o logistica dedicata. Iar UltraPRO, unul dintre principalii retaileri de IT&C, chiar a infiintat o noua divizie in cadrul companiei, UPShop, care se va ocupa exclusiv de comertul online, activitate care va fi separata de retailul clasic.

“Ne-am dorit sa atacam direct piata online prin lansarea acestei noi divizii in special ca urmare a politicilor de preturi din aceasta piata. Exista trei criterii pe baza carora clientii achizitioneaza un produs: pretul, stocul existent si rapiditatea in livrare”, spune Ciprian Scarlat directorul diviziei online a UltraPRO. “De asemenea, gama de produse va fi extinsa si se va axa in special pe device-uri destinate mobilitatii”.

Numai ca magazinele online nu raman fara replica si se extind catre comercializarea altor tipuri de produse, profitand deja de baza de clienti acumulata. “Pana la finele anului, vom comercializa online si alte produse, cum ar fi carti, filme sau muzica”, spune Radu Apostolescu, directorul executiv al eMag. “De asemenea, vom ataca si segmentul business cu oferte de solutii integrate si vom stuctura magazinul online pe doua sectiuni separate, una fiind dedicata acestui din urma segment”, incheie acesta”.

Extinderea afacerii

«Vom ataca si segmentul business cu oferte de solutii integrate si vom stuctura magazinul online pe doua sectiuni separate, una fiind dedicata acestui din urma segment.»

E-commerce

PREVIZIUNI Piata de comert electronic din tara noastra are o crestere de 100% pe an. Pentru anul viitor, se asteapta ca volumul vanzarilor sa atinga 300 de milioane de euro.

COMPARAtII Desi piata autohtona de e-commerce are cresteri cu mult mai mari decat cele inregistrate in medie in Uniunea Europeana, aceasta este inca intr-un stadiu incipient de dezvoltare. In timp ce volumul vanzarilor de la noi va ajunge anul acesta la 125 de milioane de euro, in Anglia, nivelul va fi de 51 de miliarde, in Germania, 29,7 miliarde, iar in Franta, 16,6 miliarde de euro.

CASH O caracteristica a pietei romanesti este nivelul foarte mic al comertului electronic care se efectueaza cu plata online. Majoritatea magazinelor virtuale incaseaza mai putin de 15% din bani prin mijloace electronice, restul platilor efectuandu-se inca cu numerar la primirea coletului la destinatie.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *