Piata de publicitate online din Romania | Studiul ROADS

In primul semestru din 2009, cand veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei, piata a inregistrat o scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.

In al doilea semestru al 2009, studiul evidentiaza o crestere de 3% fata de aceeasi cifra din 2008 si de 50% fata de 2007, veniturile ajungand la 39,7 milioane lei, cu 56% mai mult decat pe primul semestru al aceluiasi an.

Anul 2009 a inceput cu venituri lunare de 3-5 milioane lei, in medie pentru primul semestru.

Semnele de redresare au inceput sa apara in luna septembrie, cand, comparativ cu August 2009, piata a inregistrat o crestere de 52%, de la 3,9 milioane lei, la 5,8 milioane lei.

Trendul ascendent a continuat, iar  in luna decembrie 2009 au fost inregistrate cele mai mari venituri, comparativ cu 2008 si 2007, ele ajungand la 9 milioane lei, mult peste media intregului an.

“Editia pe al doilea semestru a studiului ROADS  arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009,  iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut”, a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.

“Cea mai recenta editie a studiului ROADS reflecta faptul ca piata de publicitate online a depasit momentul critic al crizei si a avut o tendinta uşor ascendenta in cel de-al doilea semestru al anului trecut, fapt remarcabil tinand cont de evolutia generala a economiei. In plus, editia de fata marcheaza o participare record,  nu mai putin de 18 companii de media online au furnizat cifrele de vanzari de publicitate pentru realizarea studiului ROADS, fata de 14 companii in primul semestru din 2009”, a declarat Ruxandra Bandila, Marketing, Communications and Business Development Director a PricewaterhouseCoopers Romania.

Studiul derulat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.

Cea de-a doua editie a ROADS pentru anul 2009 a analizat al doilea semestru al anului 2009, furnizand analize comparative complete intre cei trei ani raportati pana acum (2007, 2008 si 2009).

Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” cuprinde, in 230 de pagini, tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, precum si principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet in ultimii trei ani.

Acest raport complet va fi disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport, si sunt invitate sa contacteze IAB Romania pentru aceasta.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la jumatatea anului 2010, va cuprinde analiza datelor corespunzatoare primului semestru al anului 2010.

Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.

Pentru alte informatii despre “Romanian Online Advertising Study”(ROADS) si despre activitatea IAB Romania, va invitam sa ne contactati:

Ionut Oprea, 0721.614.964
Director Executiv Asociatia IAB Romania
ionut.oprea at iab-romania.ro

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

One thought on “Piata de publicitate online din Romania | Studiul ROADS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *