Page Rank prin articole web

Ce inseamna de fapt PR prin articole?

Inseamna scrierea de articole cu titlul “gratuit pentru republicare”.

Este foarte simplu! Eu ca si om de copyright scriu articole, le trimit unor resurse (situri web) care se ocupa cu colectarea acestor articole, webmasterii pot prelua aceste articole cu titlu gratuit insa au datoria sa publice o mini-biografie a autorului si sa puna link catre websitul meu.

Pentru limba engleza exista in momentul de fata mai mult de 250 de situri care se ocupa cu colectarea articolelor gratuite. De fiecare data cand articolul tau este republicat primesti un link nou catre situl tau, ceea ce ajuta mult la imbunatatirea ranking-ului. Daca calitatea articolului este buna el poate fi publicat chiar de sute de ori.

Cresterea continua a PR-ului prin articole

Deoarce acesta metoda este atat de eficienta si genereaza imbunatatirea continua a rank-ului de site, ea intra in mixul de marketing principal pe care orice site il gandeste la inceput. Eu am cateva cereri pe saptamana de a mi se republica articolele. Cererile vin din partea unor situri care vor sa isi imbunatateasca continutul si in mod normal ei ma gasesc pe mine datorita … articolelor mele anterioare.

Ca o tendinta la nivel mondial observam o crestre a fenomenului de la +100% in 2004 la +600% in 2005. Cel mai mare site de articole gratuite din lume este EzineArticles, care a inregistrat la nivelul anului 2005 o cota de aproape 8500 de articole lunar. Alt mare site care conteaza pe piata este GoArticles care a depasit in 2005 numarul de 8000 de articole pe luna. Un brand mai nou , ArticleBlast raporteaza cresterea activitatii sale cu 300% in ultimul an.

Dar revenim la numarul 1 – EzineArticles. Cel mai bun indice de calculare a ratingului mondial al unui site este Alexa. Indicele de trafic este raportat la 1 milion utilizatori Internet. Ezine Articles avea in 2004 indicele de 100/1 milion , ajungand la finele lui 2005 la indicele de 950/1 milion. Oficial sunt in momentul de fata cca 1 milard de utilizatori internet in lume … ceea ce ne duce la un calcul simplu … EzineArticles are nu mai putin de 95.000 vizitatori zilnic. Go Articles creste si el de la indicele de 50/1 milion pe zi in 2004 la 480/1 milion in 2005.

Efectele secundare

Ca orice fenomen si acesta are cresterea lui, maturizarea si declinul. Multi deja vad sfarsitul acestei noi “manii”. Interesul webmasterilor la un moment dat pentru aceste articole va scadea, vor fi folosite din ce in ce mai putin, exista o prea mare abundenta, etc …. sunt motive care pot aparea. Insa ceea ce eu consider cu adevarat important sunt … CITITORII. Ei sunt adevaratii beneficiari in final. Si daca articolele vor fi bune, cu informatie pertinenta si usor de citit … acest fenomen va rezista. Asta ca sa nu mai vorbesc de concurenta intre copyright-eri care va tria foarte mult nebunia de acum. Una peste alta in opinia mea ramane o metoda viabila.

Problema mare nu e este ca vor fi multe articole publicate ci calitatea acestor articole. Este o mare diferenta intre un articol plin de vorbe goale, desi frumos scris, care este doar purtator al unui link la final si un articol pentru care chiar s-a muncit. O sa ajungem la un moment dat la spam-ul de articole.

Alta problema mare este cea a timpului webmasterilor. Ei nu vor sa petreaca ore alegand articolele corecte ci vor ca treaba sa se desfasoare cat mai repede. De asemenea nu toti au capaciatea de a distinge intre articolele bune si articolele proaste si mai mult, nu intotdeauana le categorisesc bine. Rezultatul ? Cei care publica aceste articole se vor avanta intr-o mare de articole de toate felurile, iar gasirea celui bun este o chestiune care mananca timp.

Ce trebuie sa faca un site de articole

Cititorii nu sunt interesati in articole de slaba calitate. Asta inseamna ca pe termen lung webmasterii care publica asa ceva sunt expusi negativ. De asemenea cei care publica vor cauta situri care sa fie de calitate si care ofera articole bune. Vreti sa va faceti un site de acest gen ? Cred ca ar trebui sa luati in considerare urmatoarele :

1. Moderare umana la articole permise pe site. Aceasta va tria articolele si acestea vor fi mai usor de gasit.
2. Moderare umana la oferirea continutului. Aceasta va atrage mai multi webmasteri in publicarea articolelor.

Sunt inca o data “pentru” uman in fenomenele Internet. Electronic si rapid se poate datorita tehnologiei, insa calitativ se poate datorita omului. Asa ca … luati in considerare acest canal pe viitor in desfasurarea activitatilor voastre

Claudiu Gamulescu

este fondator al Underclick.ro, brand infiintat in 2004. De atunci cateva sute de situri web si produse au fost lansate sau consiliate. Cateva sute de oameni au trecut prin programele de training "la sala" ale lui Claudiu, iar cateva mii au descarcat cartile si programele de coaching online. Crede in Internet folosit pentru afaceri, un canal care trebuie inteles si stapanit cum se cuvine. Folositi-l cu inteligenta !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *