Online marketing Super Bowl 2008

Companiile apeleaza la toate metodele de marketing pe care le au la dispozitie, de la continuturi video online la profile in retelele de socializare, pentru a se promova online exploatand evenimentul.

Pentru advertiserii dispusi sa plateasca circa 2,7 milioane de dolari pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde in pauzele finalei campionatului american de fotbal, promovarea online este mai ieftina si ajuta companiile sa ajunga si la alte segmente de public.

In cazul companiilor care nu au achizitionat spatiu pentru reclame TV la Super Bowl, prezenta online este obligatorie.

Pepsi-Cola North America intentioneaza sa mareasca impactul spoturilor sale TV prin intermediul reclamelor online care vor aparea pe site-ul Yahoo la sfarsitul saptamanii.

Paramount Picture, proprietate a Viacom, a incheiat un parteneriat pe trei ani cu ESPN.com, care ii garanteaza ca va fi advertiserul dominant cu ocazia Super Bowl pe acest site.

Pe de alta parte, Verizon Communications, care nu a achizitionat niciodata spoturi TV la finala campionatului american de fotbal, sponsorizeaza Super Sunday Ad Poll realizat de AOL, o platforma interactiva care le permite vizitatorilor sa vizioneze si sa dea note reclamelor difuzate in timpul meciului.

Daca anterior frenezia reclamelor se dezlantuia in ziua derularii Super Bowl, acum ea incepe cu saptamini bune inainte, datorita numarului mare al celor care incearca sa speculeze evenimentul pentru a-si promova imaginea.

Astfel, reteaua de televiziune care transmite meciul nu mai obtine castiguri exclusive de pe urma publicitatii, o parte a acestora migrand catre alte medii.

Canalul Fox este cel care asigura difuzarea pe TV a meciului in 2008, fara a avea insa monopolul si asupra audientei online.

Din acest motiv, echipele de vinzari de la Google, Yahoo si ESPN, care asigura acoperirea extensiva a evenimentului inainte si dupa meciul propriu-zis, au elaborat pachete de promovare speciale pentru Super Bowl.

Unele site-uri gazduiesc gratuit reclamele pentru Super Bowl din timpul jocului.

Astfel, My Space, proprietate a News Corps va posta toate reclamele difuzate in timpul jocului fara a percepe taxe advertiserilor.

La fel vor proceda si You Tube, Yahoo si AOL, carora difuzarea de reclame le va aduce un trafic mai mare pe site-uri si, implicit, va contribui la cresterea ulterioara a vanzarilor de publicitate.

Promovarea la care recurg advertiserii pe site-uri poate merge de la un banner de mici dimensiuni pana la ocuparea intregului spatiu publicitar a paginii electronice respective.

In ceea ce priveste preturile, acestea variaza de la un dolar pentru ad-words pana la sute de mii de dolari in cazul sponsorizarii integrale a unui site.

Audiovisual Media Services Directive cere statelor membre ale UE si Comisiei Europene sa incurajeze providerii de servicii media sa dezvolte coduri de conduita privind publicitatea pentru copii, pentru a se putea evita spoturile publicitare care ii pot afecta pe acestia, cum ar fi cele pentru alimentele nesanatoase.

Noua legislatie include, la cerinta PE, si o prevedere privind accesul la servicii media a persoanelor cu dizabilitati, dar si obligatia ca statelor membre UE sa se asigure ca aplicarea directivei este monitorizata de organisme independente de reglementare.

Noua versiune a directivei s-a aflat in Parlamentul European, pentru o prima lectura, in decembrie 2006. Aceasta a fost urmata de negocieri intre Parlament si Consiliu, un acord politic sustinut de Comisia pentru Cultura si Educatie fiind adoptat in mai 2007.

Incepand din mai, avocati si lingvisti au lucrat la versiunea finala a Directivei, adoptata de Consiliu la 15 octombrie si de Comisia pentru Cultura si Educatie, la 12 noiembrie.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *