Microsoft abandoneaza Yahoo

Microsoft a anuntat, sambata, ca isi retrage propunerea de achizitie a Yahoo, dupa ce compania a refuzat oferta producatorului de software chiar si dupa aceasta fusese majorata de la 46 la 50 de miliarde de dolari.

Timp de trei luni, Microsoft a incercat prin toate metodele pe care le-a avut la dispozitie sa convinga Yahoo sa ii accepte propunerea, in speranta ca aceasta achizitie va putea rivaliza cu Google pe piata de publicitate online.

Pe de alta parte, Google si-a marit cota pe piata in dezvolatare a cautarilor online si a venit cu inovatii, cum ar fi un sistem de cautare a imaginilor bazat pe recunoasterea continutului lor si nu a explicatiilor insotitoare.

Analistii de piata sustin ca discutiile tensionate dintre Microsoft si Yahoo au adus beneficii Google si ca Microsoft a luat o decizie buna prin anularea acestor negocieri.

“Microsoft a luat o decizie inteligenta prin renuntarea la  preluareaYahoo, care va inregistra o scadere semnificativa la bursa”, este de parere analistul Rob Enderle.

Concomitent, analistii sunt surprinsi ca Yahoo a refuzat o oferta considerata in mare parte generoasa si cred ca popularul motor de cautare va suferi o cadere dramatica pe piata bursiera.

“Yahoo trebuie sa convinga piata ca valoreaza mai mult decat suma oferita de Microsoft”, spune si analistul Van Baker.

Pe de alta parte, analistii estimeaza ca este posibil ca Microsoft sa mizeze pe o scadere la bursa a Yahoo pentru a prezenta companiei o oferta mai mica, prin care sa incheie tranzactia.

“Microsoft ar putea sa parieze pe o scadere a preturilor actiunilor Yahoo la bursa pentru a le cumpara mult mai ieftin”, considera specialistii.

Opinia specialistilor este ca Microsoft ar trebui sa se intereseze de alte proiecte, precum achizitia companiei AOL, proprietate a Time Warner sau a companiei de publicitate ValueClick si sa renunte la Yahoo, care pierde teren in fata rivalului sau Google.

“Microsoft ar putea face alte achizitii, care, cumulate, ar putea consolida mai mult pozitia companiei pe piata decat preluarea Yahoo”
, afirma Baker.

Microsoft intentioneaza sa isi consolideze cota pe piata online unde controleaza doar 3%.

Desi detine un cvasimonopol in ceea ce priveste softurile, pozitia Microsoft este amenintata de softuri online gratuite sau sponsorizate prin publicitate, precum cele lansate de Google.

Google, Yahoo si Microsoft isi disputa piata publicitatii online, care isi continua evolutia ascendenta si a carei valoare este actualmente de peste 40 de miliarde de dolari, urmand sa se dubleze pana in 2010.

Pe online, Google are o cota de peste 30%, fiind urmat de Yahoo (14 %) si Microsoft (6%).

Microsoft a investit sume importante in serviciile online si facut multiple achizitii in acest domeniu.

Steve Ballmer
, CEO al companiei, a declarat anul trecut ca, la acel moment, 25% din veniturile Microsoft provin din publicitatea online.

In ultimele trei luni, Microsoft a cumparat motorul de cautare norvegian fast, compania de publicitate aQuantive (in cadrul unei tranzactii de 6 miliarde de dolari), o participatie de 1,6% in cadrul site-ului de socializare Facebook.

De asemenea, a mai cumparat compania de publicitate mobila ScreenTonic si serviciul de recunostere vocala TellMe.

Aflat, de asemnea, in cautare de noi strategii, Yahoo a initiat un parteneriat de amploare cu rivalul Google in vederea utilizarii reciproce a spatiului publicitar, ceea ce aduce beneficii suplimentare companiei Google.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *