Marketing Online vs Marketing pentru Online

E-Marketing

Marketing prin online: totalitatea canalelor online care pot fi subordonate scopurilor de marketing. Se impune un dialog amplu si transparent pentru armonizarea relatiilor intre vanzatori si cumparatori.

De obicei actiunile sunt tranmise ierarhic, cu grad de asumare a responsabilitatii din ce in ce mai mic direct proportional cu distanta fata de varf, au multi intermediari (dep.mk. client – reprezentant mk – agentie – broker – publisher – utilizator ) . Cererile pe acest segment vin targetate dupa un profil (media planning executat fie de client, agentie, broker) si sunt masurate cu instrumente specifice.

Cu cat distanta intre client si utilizator e mai mare, cu atat executarea si masurarea rezultatelor sunt mai difuze.

Actiune: Cunoasterea clientului si a macropoliticilor de marketing face dintr-un broker oarecare un broker bun. A se incerca evitarea greselii de considerare a firmei ca broker. Oamenii sunt brokerii. Termenul de adresabilitate este termenul scurt.

Marketing pentru online:totalitatea actiunilor si canalelor care se folosesc in propagarea prezentei online.

Este subordonat politicilor si obiectivelor de marketing pe termen mediu si lung. Scopul principal al marketingului pentru online este de a inlocui in timp prin instrumente proprii (total sau partial) marketingul prin online, prin creerea de proprietati si interdependente.

Daca ar fi sa prezentam panoramic este momentul in care clientul devine jucator si isi foloseste propria natura de publisher pentru a se sustine. Acest tip de marketing presupune alte actiuni (active vs. pasive), presupune asumarea unor responsabilitati mai mari si a unor riscuri mai mari, si mult know-how.

Publicitate online: este una din modalitatile prin care se manifesta cele doua tipuri de marketing, este un instrument apelabil si masurabil usor, un instrument facil si care poate fii coordonat.

Sa incercam o definitie: publicitatea online reprezinta totalitatea actiunilor publicitare desfasurate pe situri web, care au ca rezultat obtinerea unui castig financiar, a unei notorietati crescute sau a cresterii cotei de piata.

Conventionala: bannere / contextual /
Neconventionala: proiecte speciale / overflow / creative
Platita
– prepaid
– postpaid
Barter
Gratuita

Cazurile in care se foloseste:

Obtinerea unui castig financiar: + vanzari = + bani din care % merg catre bugetul de publicitate online

Obtinerea notorietatii crescute: fie prin livrarea unei informatii inaintea celorlalti, fie prin livrarea unor informatii de calitate superioara, sau la timpul potrivit, ceea ce pozitioneaza o companie mai presus in mintea utilizatorului de Internet

Cresterea cotei de piata: acoperire superioara fata de concurenta a unor arii geografice, de utilizatori, de informatie, de produse.

Remember: atentia utizlizatorilor de Internet este foarte scazuta din cauza mediului si a abundentei de surse. Asadar plasarea si mesajul publicitatii online trebuie sa raspunda la intrebarea “daca ai avea numai trei secunde, cum mi-ai atrage atentia?”.

Cine ce isi doreste , ca sa intelegem armonia “jocului”.

Clientul de publicitate doreste sa cumpere cat mai ieftin si sa obtina cat mai mult (eficienta)

Publisherul isi doreste un venit cat mai constant, un grad de acoperire superior si publicitate care sa il reprezinte si cu care poata sa opereze in cadrul produsului web

Consumatorul de publicitate doreste sa fie cat mai putin agasat cu reclama, sa o selecteze si sa decida el ce este bine pentru natura sa umana.

Brokeruldoreste cat mai multe situri in portofoliu bine reprezentate si un portofoliu de clienti care sa asigure o cota superioara de piata

Agentia doreste sa cumpere la preturi cat mai convenabile pentru clientii lor, in modul engros.

Partea proasta in zona publicitatii online din zilele noastre in Romania, este ca nici unul din jucatori nu isi cunoaste bine dorintele si nu conlucreaza cu ceilalti (vertical sau orizontal) pentru a obtine rezultate mai bune.

Claudiu Gamulescu

este fondator al Underclick.ro, brand infiintat in 2004. De atunci cateva sute de situri web si produse au fost lansate sau consiliate. Cateva sute de oameni au trecut prin programele de training "la sala" ale lui Claudiu, iar cateva mii au descarcat cartile si programele de coaching online. Crede in Internet folosit pentru afaceri, un canal care trebuie inteles si stapanit cum se cuvine. Folositi-l cu inteligenta !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *