Marca de incredere IAB

Codul de autoreglementare care sta la baza acestui proiect va fi adoptat la urmatoarea Adunare Generala a Asociatilor IAB Romania si va fi prezentat intregii piete romanesti de internet in cadrul unui eveniment dedicat, “Internet responsabil”, care va avea loc luni, 26 octombrie 2009, la Sala Atelier din cadrul Teatrului National Bucuresti.

Evenimentul “Internet responsabil” este organizat de Legalnet si IAB Romania si sustinut de Petrom si BitDefender.

Atat codul de autoreglementare cat si conferinta care il va prezenta au rolul de a armoniza relatia dintre furnizorii de servicii si continut pe internet, companiile implicate in publicitatea online, utilizatorii acestor site-uri, si autoritatile care ii reprezinta.

Codul poate fi consultat online pe site-ul evenimentului www.internetresponsabil.ro.

Evenimentul “Internet responsabil”, organizat de Legalnet si IAB Romania si sustinut de Petrom si BitDefender va avea ca participanti reprezentanti ai celor mai importante companii romanesti de internet, reprezentanti ai IAB Romania si ai altor asociatii profesionale din zona internetului.

Vor participa de asemenea reprezentanti ai celor mai importanti clienti de publicitate pe internet, precum si ai autoritatilor statului care au competente pe aceasta zona, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal,Autoritatea Pentru Protectia Consumatorului.

Codul de conduita propus reuneste reguli de responsabilitate agreate de websiteurile aderante, atat din perspectiva continutului, cat si din cea a publicitatii afisate, si a unor minime reguli in ce priveste activitatile de comert electronic, si asigura pentru public certificarea respectarii acestor reguli.

Comunicarea catre public a faptului ca un website respecta regulile din codul de conduita se va face printr-o vigneta postata pe siteurile aderante care respecta prevederile codului.

Un juriu independent format in cadrul Asociatiei IAB Romania va hotara cordarea sau retragerea acestei vignete pentru fiecare solicitant in parte.

Cristi Parvan, vicepresedinte IAB Romania“Marca de incredere IAB nu introduce “responsabilitatea” pe internet ci doar o certifica. Asumarea publica a normelor de responsabilitate civica este doar o consecinta a cresterii internetului, fenomen evident, indiferent de care parte a monitorului ne aflam.”

Alin Popescu, managing partner Avocatnet: “Toti actorii, persoane fizice sau juridice au purtat, poarta si vor purta permanentresponsabilitatea pentru manifestarile lor, inclusiv pe internet. Codul de conduita nu-si propune sa introduca “responsabilitatea”. Codul de conduita doar o certifica la nivel de industrie, invitand siteurile romanesti sa adere public la norme comune de responsabilitate in scopul certificarii acestui fapt. Certificarea respectarii acestor norme este menita sa creasca increderea in internetul din Romania ca mediu de dezvoltare a copiilor, ca sursa de informatii, ca mediu de afaceri, ca manifestare identitara, ca mediu de advertising, ca mediu de comunicare intre oameni”.

Mai multe detalii despre acest eveniment gasiti pe siteul evenimentului www.InternetResponsabil.ro de unde puteti descarca si varianta propusa pentru Codul de Conduita al IAB Romania. Tot acolo puteti alege sa va inscrieti ca participant la evenimentul de lansare.

Participantii la eveniment vor beneficia de reduceri pentru achizitionarea de programe software, si licente gratuite, printre care si licente pentru programul antivirus BitDefender

Parteneri ai evenimentului Internet Responsabil: Petrom, BitDefender.

Parteneri media ai evenimentului Internet Responsabil: Internetcorp.ro, Money.ro, Informmedia.ro, Immromania.ro, Avocatnet.ro, EuropaFm

Despre IAB Romania

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste agentii interactive si de media si publisheri autohtoni, precum si regii de publicitate.

Este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare, sa dezvolte si sa promoveze programe de educare a clientilor de publicitate dar si a celor care vor sa dezvolte proiecte de publishing sau servicii online, sa demareze si sa sustina diverse studii privind eficienta si puterea oferita de publicitatea online.

Despre Avocatnet

Avocatnet.ro este cea mai mare retea juridica din Romania si una dintre primele trei retele juridice din Europa Centrala si de Est.

Websiteul ofera un flux continuu de stiri economice si juridice, precum si o platforma de comunicatie intre specialistii in drept si economie si clientii lor.

Avocatnet.ro este vizitat zilnic de peste 40 de mii de utilizatori unici, iar Comunitatea Avocatnet.ro are peste 90 de mii de membri inregistrati.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *