Internetul depaseste televiziunea

Televiziunea pierde teren in fata internetului in preferintele consumatorilor.

Timpul liber petrecut pe internet rivalizeaza cu cel dedicat televiziunii, continuturile generate de internauti si site-urile de socializare fiind printre cele mai populare destinatii pentru consumatorii de divertisment, este concluzia unui studiu realizat de IBM, citat de Hollywood Reporter.

Studiul realizat de IBM in legatura cu comportamentul consumatorilor in era digitala stabileste si ca acestia sunt mai deschisi vizavi de continuturile mobile si cauta mai multe oferte de divertisment traditional pentru dispozitivele lor mobile decat se credea anterior.

Raportul sugereaza ca studiourile de film, advertiserii, agentiile de publicitate, distribuitorii de continut si alti jucatori ai industriei trebuie sa continue sa isi ajusteze strategiile de afaceri in pofida modificarilor consumului de media si asteptarilor sporite ale consumatorilor in ceea ce priveste controlul si comunitatea.

Potrivit studiului, una dintre cerintele cheie pentru studiouri este sa isi faca disponibile online continuturile, dar sa nu se astepte sa obtina venituri de pe toate platformele. In plus, ele trebuie sa atraga trend-setterii de pe internet pentru a genera “buzz” in legatura cu continuturile proprii.

Studiul este parte a unui studiu IBM privind viitorul publicitatii, care va fi dat publicitatii in toamna si care arata ca publicul este divizat in ceea ce priveste preferintele pentru continuturi online gratuite care sa includa reclame si abonamente pentru cotinuturi care sa nu includa publicitate.

“Avand in vedere influenta in crestere a indivizilor si comunitatilor, jucatorii industriilor media si divertismentului vor trebui sa devina mai buni in ceea ce priveste difuzarea de reclame pe baza de accept si servicii de rating bazate pe opiniile consumatorilor”, a declarat Bill Battino, Communications Sector Managing Partner in cadrul IBM Global Business Services si unul dintre autorii raportului.

In ceea ce reprezinta cel mai recent semn al declinului televiziunii ca dispozitiv media principal, 19% dintre respondenti au declarat ca petrec sase ore sau mai mult zilnic utilizand internetul, comparativ cu 8% care urmaresc emisiunile TV. Majoritatea respondentilor (66%) au declarat ca urmaresc emisiuni TV timp ce una pana la patru ore pe zi, comparativ cu 60% dintre cei intervievati care prefera sa stea online.

“Interentul devine din ce in ce mai mult sursa preferata de divertisment a consumatorilor”, a declarat Saul Berman, responsabil al IBN Media & Entertainment Strategy and Change.

“Televiziunea este devansata din ce in ce mai mult de telefoanele mobile si computere in randul consumatorilor cu varste de 18-34 de ani”, a spus el.

Numarul de telespectatori care folosesc DVR-uri este in crestere, 24% dintre respondentii americani ai studiului precizand ca detin un dispozitiv DVR si urmaresc 50% sau mai mult din programele de televiziune dupa ce le-au inregistrat cu ajutorul acestui dispozitiv. Dintre ei, 33% au declarat ca urmaresc mai multe emisiuni TV de cand detin un dispozitiv DVR.

Australienii se afla la polul opus de Statele Unite, majoritatea respondentilor preferand televiziunea in direct si urmarind pe inregistrari peste 25% dintre programe, potrivit IBM.

Urmarirea continuturilor video online este o activitate populara, 67% dintre consumatorii intervievati de IBM pe plan international declarand ca au urmarit sau vor sa urmareasca continuturi video online.

In cazul continuturilor video online, cele mai populare destinatii sunt site-urile cu continuturi generate de consumatori de tipul YouTube, pe care 39% dintre respondenti au declarat ca il acceseaza cel mai frecvent.

Site-urile retelelor TV (33%), motoarele de cautare (32%) si retelele sociale (28%) se plaseaza pe locurile urmatoare in topul celor mai populare locatii pentru oferte video online.

In Statele Unite, 26% dintre consumatori au contribuit la o retea sociala, 7% facand acelasi lucru in cazul site-urilor cu continuturi generate de utilizatori, comparativ cu Australia, care este lider pe aceste segmente, cu 36% dintre consumatori care contribuie la retele sociale si 9% la site-urile cu continuturi generate de utilizatori.

In ceea ce priveste continuturile video mobile, 35% dintre cei intervievati pe plan international au declarat ca au urmarit sau intentioneaza sa se uite la clipuri mobile, 7% declarand ca sunt abonati la acest tip de continuri pe telefonul mobil. In plus, in ceea ce priveste acest tip de continut, o treime dintre utilizatorii britanici au declarat ca urmarirea de videoclipuri pe mobil a determinat reducerea timpului petrecut in fata televizorului.

Battino a declarat ca echipa lui a fost surprinsa de popularitatea mai mica decat cea estimata a continuturilor in forma scurta elaborate pentru dispozitivele mobile, in conditiile in care jumatate dintre utilizatori au declarat ca prefera sa urmareasca emisiuni TV trafitionale pe mobilele lor.

Potrivit expertului IBM, segmentul tinerilor cu varste sub 20 de ani este extrem de atras de continuturile mobile.

“Ei pot sa inceapa sa se uite la un film acasa si sa continue sa faca acest lucru pe laptop sau telefonul mobil in timp ce se deplaseaza”, a spus el.

In ceea ce priveste studiourile de film, productiile realizate de acestea vor continua sa fie influentate de ratingurile online, cronici si “buzz”, acesti factori determinand si evolutia filmelor in box-office.

In topul serviciilor si gadgeturilor din era digitala care se bucura de cea mai mare popularitate fac parte muzica mobila (utilizata de 23% dintre consumatori), serviciile de muzica pentru computer (11%) si abonamentele la ziare online (18%) Studiul online a fost realizat in perioada aprilie – iunie de catre IBM Institute for Business Value, cu ajutorul respondentilor din Statele Unite (885 de persoane), Marea Britanie (559), Japonia (378), Germania (338) si Australia (263).

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *