Industria publicitatii iubeste smartphones in Europa Centrala si de Est

Conform unui studiu realizat de CEE Telco Industry Report 2011, deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un target atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare în comparaţie cu deţinătorii de telefoane clasice. Studiu este desfasurat pentru Europa Centrala si de Est.

Articol : Teodora Ieseanu – IAA

Telefoane inteligenteConsumatorii din Slovenia, Turcia şi Lituania reprezintă 14% dintre deţinătorii de telefoane mobile din Europa Centrală şi de Est, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest. Astfel, grupul progresiv de consumatori stârneşte interesul retailerilor, deoarece deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă 31% dintre persoanele care fac cumpărături online şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online sau internet banking.

În Cehia, unde achiziţiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populaţia online caută chilipiruri. Slovacia şi Slovenia sunt de asemenea lideri în regiune în privinţa cumpărăturilor online. În acelaşi timp, există loc de dezvoltare pe această zonă in ţări precum Turcia, Ucraina şi Kazahstan, ţări cu o utilizare timidă a cumpărăturilor online.

Totodată, 75% dintre deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.

Smartphone-urile nu sunt destinate exclusiv bărbaţilor
Numărul bărbaţilor care deţin telefoane inteligente depăşeşte cu puţin (3%) numărul femeilor. Totuşi, aceasta nu înseamnă că aceste gadget-uri sunt preponderent destinate bărbaţilor. În ţări precum Lituania, Letonia şi Rusia, proporţia bărbaţilor şi a femeilor care deţin smartphone-uri este comparabilă. Totuşi, în Slovenia şi în Cehia, telefoanele inteligente sunt mai degrabă deţinute de bărbaţi.

Studiul a fost derulat pe un eşantion de 15,000 de respondenţi din 15 ţări: Bosnia şi Herzegovina, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slo-venia, Turcia şi Ucraina. Interviurile au fost realizate în perioada mai – iulie 2011, iar rezultatele sunt reprezentative la nivel naţional pentru fiecare ţară participantă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *