Ianuarie 2007 aduce profituri magazinelor virtuale

Comert Electronic in Europa

Potrivit studiului efectuat de European Interactive Advertising Association (EIAA), increderea utilizatorilor de Internet europeni in tranzactionarea online a crescut, peste 78% din acestia cumparand produse si servicii din mediul virtual. Internautii europeni achizitioneaza online aprox. 20 de produse pe an in valoare totala de cca. 1.500 de euro, media per tranzactie fiind de 75 de euro.

Rata de conversie intre cautarea unui produs si cumpararea acestuia de pe Internet a crescut semnificativ de-a lungul anului trecut. Cea mai mare crestere s-a inregistrat in zona biletelor la spectacole, urmata de inchirierea online a automobilelor si a serviciilor de catering. In topul produselor si serviciilor pe care europenii cheltuie cei mai multi bani se afla telefoanele mobile, download-urile de muzica si accesoriile auto.

Comertul electronic este asimilat perfect in UK: 80% din englezi au folosit Internetul cel putin o data pentru a cumpara un produs. In ceea ce priveste comportamentul de consum, jumatate dintre internautii britanici viziteaza mai des site-urile de licitatii online (auctions) in detrimentul magazinelor virtuale clasice.

Comert Electronic in Romania

Potrivit RomCard, in Romania bilantul pe 2006 in comertul electronic securizat este de 107.551 tranzactii in valoare totala de aprox. 9,4 milioane euro – suma rezultata din plata online cu cardul in sistemul 3D Secure. Valoarea medie a unei tranzactii generate de un card emis in moneda locala este de 160 RON, adica echivalentul a 45 de euro, cu 30 de euro mai putin decat valoarea medie a unei tranzactii efectuate de europeni.

Situatia comertului electronic 3D Secure in 2006 – sursa RomCard Comert Electronic in Romania / 2006

Chiar daca anul trecut incepea cu doar 2.812 tranzactii in luna ianuarie, numarul acestora a crescut constant astfel incat in decembrie 2006 s-au inregistrat 13.664 tranzactii. Daca de-a lungul anului, aprox. 65% din tranzactii au fost generate de posesorii de carduri emise in moneda nationala si 35% de posesorii de carduri emise in valute (euro si USD), in luna decembrie a anului trecut, balanta a inclinat in favoarea strainilor care au cumparat din magazinele virtuale romanesti. Astfel, raportul s-a inversat si aprox. 60% din valoarea tranzactiilor a avut la baza un card emis in valuta.

Interesant este si raportul tranzactiilor Euro-USD: in 2005, cele mai multe tranzactii erau generate de cardurile emise in USD – acesta fiind, de fapt, efectul cross-border, avand in vedere ca majoritatea comerciantilor care procesau prin Romania erau de origine americana. 2006 indica, insa, cine sunt adevaratii cumparatori din magazinele virtuale autohtone, europenii fiind de departe pe primul loc. Astfel, doar in luna decembrie a anului trecut, acestia au cumparat produse si servicii din magazinele online romanesti in valoare de 628.199 Euro, in timp ce americanii au cheltuit doar 48.813 USD adica 36.261 echivalent Euro.

2007 incepe promitator pentru comertul electronic romanesc. In mod obisnuit, sfarsitul de an aduce cresteri in tranzactionarea online in toate tarile datorita freneziei cumparaturilor de Sarbatori.

Romania este, insa, atipica.

In prima jumatate a lunii ianuarie a.c. numarul de tranzactii online a depasit valoarea inregistrata pe tot parcursul lunii decembrie 2006 (13.664), oficialii RomCard estimand un final de luna cu peste 22.000 de tranzactii in valoare de aprox. 1.800.000 de Euro. Daca aceasta valoare va fi atinsa, inseamna ca prima luna a acestui an va aduce deja comertului electronic romanesc o cincime din intregul bilant pe 2006.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *