Google despre noi: contact acasa – Relevanta cuvant cheie in url

Un titlu atipic, inclusiv acest articol urmand a fi supus unor teste viitoare. Pe moment intereseaza relevanta cuvantului cheie in url.

Sorin Frumuseanu hrana
Sorin Frumuseanu: Cu ce-l hranim pe Google? Nume domeniu sau doar cuvant cheie in url?

Utilizatorii se intreaba mereu: Trebuie sa luam un domeniu cu cuvinte cheie incluse sau sunt suficiente pagini care contin acele cuvinte in url?

Testul de mai jos doreste sa raspunda la aceasta intrebare.

Date initiale de test.

Statistici efectuate cu aplicatia gratuita de raportare pozitii Free Monitor for Google (FMG): http://www.cleverstat.com/en/google-monitor-query.htm

Site-uri testate:

1. Propriul site de servicii seo: www.seoextendserv.ro

2. Ulterior, pentru comparare rezultate, motorul de cautare Google: www.google.ro

Setari Free Monitor for Google:

Setari aplicatie Free Monitor for Google
Setari aplicatie Free Monitor for Google

Limba = romana

Numar rezultate afisate = 20

Expresii de test:

Lista expresii testate
Lista expresii testate
  • acasa
  • despre noi
  • contact

fara ghilimele.

Rezultate expresie “acasa” www.seoextendserv.ro

Cu exceptia site-ului din pozitia 5, existenta acolo si in 5 mai 2012, toate expresiile contin cuvantul acasa fie in domeniu, fie in link.

Studiu acasa 29 sept 2013
Studiu acasa 29 sept 2013

ceea ce e destul de diferit de rezultate mai vechi, din anii 2009 si 2010, top 10 google.ro:

Top 10 google.ro 8 decembrie 2009
Top 10 google.ro 8 decembrie 2009
Top 10 google.ro 30 septembrie 2010
Top 10 google.ro 30 septembrie 2010
Rezultate google.ro acasa, 5 mai 2012
Rezultate google.ro acasa, 5 mai 2012

 

Evident, pentru “acasa” trebuie luat in calcul valoarea anchor text cu care se refera alte site-uri la rezultatele afisate, cu pozitia 5 urmand a se efectua un studiu separat, luandu-se in calcul si noul algoritm Hummingbird in desfasurare.

Rezultate expresie “contact” www.seoextendserv.ro

Potrivit unui studiu anterior, s-a constatat ca expresia “contact” nu a fost cea mai relevanta, existand si ca brand.

Top 16 google.ro contact, la  1 noiembrie 2010
Top 16 google.ro contact, la 1 noiembrie 2010
Rezultate google.ro contact, 5 mai 2012
Rezultate google.ro contact, 5 mai 2012

rezultatul actual fiind:

Raport contact, google.ro 29 sept 2013
Raport contact, google.ro 29 sept 2013

Se remarca faptul ca exista expresia “contact” atat in url.

De asemenea, tinandu-se cont de pozitia 9, este interesant de studiat de ce restul de rezultate afisate sunt considerate ca relevante pentru cautarile efectuate din orasul respectiv.

Rezultate expresie “despre noi” www.seoextendserv.ro

La data actualului studiu:

Rezultate "despre noi" top 20 google.ro Septembrie 2013
Rezultate “despre noi” top 20 google.ro Septembrie 2013

 

Aceasta expresie pare cu mult mai relevanta, nefiind brand. Interesant faptul ca spre diferenta de “contact”, aici nu apare un oras anume, legat de IP-ul de pe care se face verificarea.

Fata de rapoartele din 5 mai 2012:

despre-noi5mai2012

importanta expresiei cheie in url este cu mult mai evidenta.

S-a reluat studiul luand ca site de referinta google.ro, rezultatele nefiind insa diferite, existand totusi exceptii nerelevante.

Expresii cautate in google.ro
Lista expresii cautate pe google.ro

Concluzionand:

Pentru eforturi cat mai mici pe zona de seo, in masura in care este posibil, se recomanda includerea in url a expresiei cheie, numele de domeniu nefiind un factor relevant.

Sorin Frumuseanu
http://www.seoextendserv.ro/contact.html

Sorin Frumuseanu

Sorin Frumuseanu este membru al Underclick din 2005 si este responsabil de optimizarea pentru motoarele de cautare, partea de research & development si relatia cu clientii care doresc strategii bazate pe crestere oraganica. In prezent actioneaza ca serviciu de SEO Extern pentru UnderClick.ro prin www.SEOeXtendServ.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *