Gala Premiilor in E-Commerce

Editia 2008 a Galei Premiilor in eCommerce este o competitie dura, la care vor avea acces doar magazinele care respecta un set minim de reguli, fara de care un site de comert electronic nu ar trebui sa functioneze.

Organizatorul Galei – publicatia de profil Link 2 eCommerce – va accepta in competitia din acest an doar magazinele online care au inteles ca SPAM-ul nu este o modalitate de promovare, ca exista diferente majore intre un magazin online si un site de prezentare a produselor (catalog electronic), ca transparenta si sinceritatea in relatia cu utilizatorul este esentiala pentru dezvoltarea afacerii.

PRESELECTIE

La cea de a treia editie a Galei Premiilor in eCommerce vor fi acceptate in competitie DOAR magazinele care vor intruni setul de conditii impus ca PRESELECTIE de Organizator.

Gala premiilor in eCommerce 2007Anul acesta ne dorim un concurs numai intre cei care merita sa fie, cu adevarat, un Magazin Online.
Astfel, la editia din acest an se pot inscrie magazinele care respecta urmatoarele conditii:

1. In sectiunea Contact / Despre noi / Termeni si Conditii (sau in sectiuni cu alta titulatura, dar vizibile si usor de accesat de catre client), au informatii complete de contact: numele companiei care administreaza site-ul si datele de identificare ale companiei (CIF, numarul de inregistrare la Registrul Comertului, cont IBAN), adresa postala completa, numere de telefon la care reprezentantii magazinului pot fi contactati, adrese de e-mail valide (cel putin una sau mai multe in functie de departamente).

2. Magazinul care isi exprima intentia de participare la Gala Premiilor in eCommerce accepta ca sa NU trimita mesaje comerciale nesolicitate (SPAM).

Vreau un magazin online. Cat ma costa site-ul?Daca vor exista mai multe plangeri de la utilizatori in ceea ce priveste trimiterea de mesaje tip SPAM in perioada de desfasurare a Galei (de la data inceperii inscrierilor pana la data desfasurarii evenimentului), magazinul respectiv va fi exclus din competitie.

Totodata, daca magazinul inscris va (re)incepe sa trimita mesaje de tip SPAM dupa desfasurarea Galei, nu va putea participa la urmatoarea editie a Gala Premiilor in eCommerce (2009).

De asemenea, magazinele inscrise in concurs se obliga ca orice newsletter sau mesaj periodic trimis de catre site sa contina datele de identificare ale transmitatorului (titulatura si adresa), precum si o adresa de desubscriere valida.

3. Magazinele online care doresc sa se inscrie la Gala Premiilor in eCommerce 2008, vor trebui sa aiba pe site informatii clare despre procesul de cumparare, modalitati de plata, modalitati de livrare, conditii de garantie si returnare a produselor, termenii si conditiile de derulare a activitatilor comerciale prin intermediul site-ului respectiv.

Vor putea fi considerate exceptii valide, site-uri care comercializeaza servicii sau bunuri la care nu pot fi oferite toate informatiile solicitate (de exemplu: nu poate exista o garantie pentru un bilet la un spectacol etc.).

4. In cazul magazinelor care accepta plata online cu cardul, este obligatorie mentionarea procesatorului de plati.

5. NU vor fi inscrise in concurs, site-urile de tip catalog electronic (site-urile la care nu exista posibilitatea de a comanda un produs sau un serviciu prin intermediul Internetului).

Magazinele online care isi vor exprima intentia de participare vor primi in 24 de ore un raspuns favorabil sau nefavorabil in ceea ce priveste inscrierea in competitie.

Cele care vor fi acceptate, vor trebui sa achite taxa de participare in baza facturii proforme emise de Organizator, urmand sa primeasca prin Curier/Posta, factura fiscala in original.

TAXA DE PARTICIPARE

La Gala Premiilor in eCommerce 2008, magazinele online inscrise in competitie vor fi structurare pe doua categorii, respectiv: magazine cu o vechime de mai mult de 12 luni pe piata (lunile vor fi calculate raportandu-ne la IULIE 2008 – momentul inceperii inscrierilor) si start-up-uri (magazine cu o vechime de mai putin de 12 luni pe piata).

Pentru includerea intr-o categorie sau alta, se va lua in calcul data la care a fost inregistrat domeniul – conform www.rotld.ro.

Indiferent de vechimea / traditia in piata, toate magazinele vor trebui sa indeplineasca conditiile de Preselectie si toate magazinele vor fi jurizate conform acelorasi criterii.

Diferenta survine in privinta valorii taxei de participare. Astfel, magazinele cu o vechime mai mare de 12 luni vor plati 250 RON + TVA pentru inscrierea in concurs.

Start-up-urile beneficiaza de 50% reducere din valoarea taxei de participare, dorindu-ne sa incurajam dezvoltarea pietei de comert electronic.

Asadar, magazinele online cu o vechime de mai putin de 12 luni vor achita 125 RON + TVA pentru a se inscrie la Gala Premiilor in eCommerce 2008.

Structurand competitorii in doua categorii, Organizatorul (Link 2 eCommerce) va acorda doua premii distincte la editia din acest an: Magazinul Anului in eCommerce, respectiv Cel mai bun Start-up in eCommerce.

Chiar daca criteriile de jurizare sunt aceleasi, consideram ca magazinele trebuie sa concureze cu forte egale, fara ca un start-up sa fie jurizat in comparatie cu un magazin deja cunoscut.

JURIZAREA

Procesul de jurizare din acest an a fost imbunatatit, in functie de necesitatile utilizatorilor / consumatorilor.

Link 2 eCommerce a derulat un survey in randul internautilor in functie de care a hotarat ponderea notelor / punctajelor in jurizare.

Credem ca cea mai importanta este experienta clientului, drept pentru care Gala Premiilor in eCommerce 2008 va puncta majoritar elementele care conduc la decizia de cumparare a internautului.

Laboratorul de Test (testele de usability derulate in premiera in Romania la editia din 2007 a Galei Premiilor in eCommerce, pe platforma SiteAudit) nu va lipsi – din contra, este imbunatatit pe criterii de performanta in functie de categoriile de varsta ale internautilor si nu numai.

Gala Premiilor in eCommerce promite criterii de jurizare obiective si un Juriu nepartinitor, asa cum am demonstrat deja in primele doua editii ale festivitatii.

Ne-am axat pe criterii masurabile, fara sa lasam loc subiectivismului si fara sa oferim punctaje irelevante in functie de declaratiile magazinelor online.

Niciunui magazin online inscris in competite nu ii vor fi solicitate date despre evolutia cifrei de afaceri, evolutia numarului de clienti, valoarea comenzii medii sau pozitionarea in piata fata de concurenta.

Nu solicitam aceste informatii pentru ca nu le consideram credibile, cata vreme nu pot fi masurate sau probate ca adevar.

Membrii juriului nu vor fi cunoscuti decat in seara desfasurarii Galei Premiilor in eCommerce 2008.

Ca si pana acum (la primele doua editii ale Galei), credem ca dezvaluirea identitatii juratilor inainte de eveniment poate avea repercursiuni asupra procesului de jurizare.

Nu ne dorim subiectivism si nu vrem ca juratii sa fie influentati doar pe baza faptului ca piata este mica si toata lumea cunoaste pe toata lumea.

In schimb, promitem competitorilor o premiera in atestarea juratilor si a punctelor acordate.

Toti membrii juriului vor beneficia de echipamente bazate pe certificarea identitatii prin amprenta digitala, fapt care atesta identitatea juratului si responsabilitatea acestuia asupra notelor acordate.

Comerciantii online inscrisi vor sti cu exactitate cine i-a jurizat si ce puncte i-au fost acordate in functie de amprenta juratului care se logheaza intr-un sistem online de auditare.

Gala Premiilor in eCommerce aduce noutati remarcabile in acest an.

Toate bazate pe feedback-ul industriei, pe obiectivitatea, transparenta si corectitudinea cu care v-am obisnuit in acordarea premiilor, pe criterii de jurizare masurabile si clare, pe un juriu specializat care nu este implicat sub nicio forma in activitati legate de industrie, pe noutati in testele de usability.

Si, mai presus de toate, pe relevanta.

Urmareste constant Link 2 eCommerce pentru ca avem multe noutati sa-ti spunem!

Este a treia oara cand dam Cezarului ce-i al Cezarului! Si-l dam pe merit! Te crezi in stare sa participi?

PENRU A SOLICITA INSCRIEREA IN CADRUL GALEI, TRIMITETI UN E-MAIL LA office@link2ec.ro CU SUBIECTUL: “MA CRED IN STARE SA PARTICIP LA GALA PREMIILOR IN E-COMMERCE”

Georgeta Turcea

Georgeta Turcea este responsabila de organizarea de evenimente si este mereu in legatura cu partenerii, participantii, concurentii, speakerii, furnizorii de servicii. Absolventa a Facultatii de Comunicare, este membra Underclick din 2010.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *