Eficienta publicitatii online prin bannere

In ultima vreme publicitatea prin bannere pare sa aiba o reputatie in scadere, fiind considerata de multi un format a carui cota de piata scade din prisma costurilor si a eficientei.

Insa in spatele acestor afirmatii exista un studiu recent care ne demonstreaza ca nu este chiar asa: iProspect.

Acest studiu ne spune ca jumatate din cei care au fost expusi unei reclame prin banner fac diverse actiuni care continua continutul reclamei.

In primul rand reclama prin banner este MEMORABILA, in al doilea rand transmite un MESAJ care se retine usor, si ocupa un loc in mintea consumatorului. Cu cat aceasta este mai bine targetata, cu atat este mai probabil sa produca efecte in timp. De cate ori nu ne-am adus aminte “am vazut o reclama pe situl X”, ma duc inapoi sa o caut, nu mai stiu despre ce era, dar sigur mi-ar fi facut bine sa dau click. Tin minte ca avea mesajul “Y”.

Rata mondiala de click pe bannere este de 3 la mie. Insa targetarea sa poate sa produca minuni. O reclama recenta pusa pe blogul personal a atins un 4,5% rata de click. Un banner cu caracteristici virale a fost livrat pe un website cu o rata de click de 5%. Ca sa nu mai vorbim de reclamele foarte bine plasate, unde s-au obtinut rate de click pana la 17%. Da, la bannere.

Sa ne intoarcem la studiul facut de cei de la iProspect. Studiul este facut in USA, pe utilizatorii de acolo, deci nu putem sa il comparam cu Romania decat prin intermediul trendului. Studiul ne demonstreaza ca rata de click este doar un metric de calculare a beneficiilor campaniei, actiunile ulterioare ale utilizatorilor fiind insa foarte variate si tot in beneficiul celui care face publicitate online prin bannere.

  • 31% dau click pe bannere in navigarea lor Internet
  • 27% cauta ulterior prin motoarele de cautare ce au vazut in reclama
  • 21% retin adresa de internet a companiei prezenta in banner
  • 9% se intereseaza de mesajul din banner prin intermediul retelelor sociale
  • 2% nu vad deloc bannerele
  • 9% nu isi aduc aminte daca au vizitat siturile propuse in reclame
  • 37% nu raspund reclamelor Internet in nici un fel

Daca facem un calcul simplu, mai mult de 50% din cei care vad reclama si nu o acceseaza direct, fac o actiune legata de mesajul din bannerul publicitar. In acest moment este foarte greu sa ne mai raportam doar la click ca instrument de masura.

Si acum , urmarea … ce fac ei totusi ? Acesti utilizatori care ajung la situri si la produse

  • 14% viziteaza situl sau acceseaza produsele
  • 38% efectueaza cautari ca sa se lamureasca mai bine
  • 11% efectueaza cautari pe tema propusa in banner dar nu acceseaza, sunt doar curiosi
  • 51% nu fac nimic (nu raspund reclamelor in nici un fel)

Declansarea cumpararii este data direct de oferta companiei si aceasta masoara cel mai bine conversia. In studiu este o masura de 30% vs 14% intre cei care cunoasteau compania si cei care ajungeau prima data la companie.

Concluzia este simpla : beneficiile publicitatii online prin bannere depasesc metodele actuale de masura a indicatorilor prin Internet. Aceasta actiune trebuie extinsa ca si monitorizare de catre compania care isi face campanii, ca sa inteleaga mai bine efectele unei campanii prin bannere. Rolul marketerului de Internet se extinde dincolo de cifrele intiale si merge in corelarea actiunilor. Efectul bannerelor se extinde asupra comportamentului de cautare al utilizatorilor. “Sfertul” online-display advertisingului se pare ca intra intr-o noua etapa !

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *