Editia a cincea a Effie Romania

Editia a cincea a Effie Romania – organizata de International Advertising Association (IAA) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) – are, pe langa categoriile deja consacrate, o categorie noua de concurs, “Sustained Success”, in cadrul careia vor fi premiate campaniile de comunicare care si-au demonstrat eficienta in mod constant, pe o perioada de trei ani.

La aceasta competitie poate fi inscrisa de catre reprezentantii brandurilor cate o singura campanie, care s-a derulat incepand cu ianuarie 2005 sau mai multe campanii care au indeplinit aceleasi obiective de marketing prin strategia de comunicare si executiile creative.

Inscrierile la noua sectiune se fac printr-un brief special, “Brief of Sustained Success”, care presupune ilustrarea eficientei campaniei inscrise pe cel putin doua canale media reprezentative.

“Categoria «Sustained Success» poate parea surprinzatoare pentru o industrie atat de tanara, dar faptul ca avem marci cu inscrieri si chiar premii la mai multe editii Effie demonstreaza ca se pot construi cazuri de succes si pe perioade de trei ani. Va fi cu siguranta o provocare pentru agentii si /sau clienti, dar speram sa genereze interes, iar miza sa merite efortul de a completa un brief dedicat, mai complex decat cel aferent categoriilor standard”, a declarat Afrodita Blasius – Managing Partner Bridge Communication, membru al comitetului de organizare Effie Romania 2008.

Organizatorii competitiei au decis sa opereze modificari si in cadrul categoriilor consacrate, cum ar fi cea a “Serviciilor Sociale”, unde anul acesta se va distinge intre “Non-profit / Pro-Bono, Public Service Campaigns” si “Corporate Reputation, Image & Identity”.

Astfel, la prima categorie pot fi inscrise campanii politice, de promovare a grupurilor de interes si cele derulate in beneficiul public de catre organizatiile non-profit,  in timp ce a doua sectiune va fi rezervata programelor de sponsorizari, campaniilor de identitate si imagine corporatista si celor pentru promovarea corporatiilor si nu a serviciilor oferite de acestea.

In plus, la categoria “Non-profit/ Pro-Bono, Public Service Campaigns” nu se percep taxe de participare, in cazul in care agentiile demonstreaza ca nu au dispus de bugete media.

In ceea ce priveste sectiunea “Renaissance”, dedicata revitalizarii brand-urilor, criteriile de eligibilitate au fost modificate si prevad ca in competitie pot fi inscrise marci care au suferit o descrestere de minim 1 an si o crestere de cel putin sase luni.

Si brief-ul de inscriere a fost modificat, in sensul ca nu mai exista o limita de caractere care trebuie respectata de participanti la completarea lor, motiv pentru care acestia pot gestiona cum considera mai bine numarul de pagini specificate pentru fiecare tip de brief.

Cele doua briefuri de participare in concurs (“Effectiveness Brief” si “Brief of Sustained Success”) pot fi descarcate de pe site-ul oficial al competitiei, www.effie.ro.

Campaniile pot fi inscrise in competitie intre 15 februarie – 1 mai 2008 si vor fi centralizate de Millenium Communications, care organizeaza evenimentul pentru al doilea an consecutiv, urmand ca premiile si castigatorii lor sa fie desemnati in cadrul unei gale care va avea loc la 15 mai 2008.

Premiile Effie au fost organizate pentru prima data in Statele Unite ale Americii, in 1968, de catre New York American Marketing Association si au drept scop recunoasterea campaniilor publicitare care si-au demonstrat eficienta prin cifre de vanzari.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *