Cu sosetele in comertul electronic

Salut Mihai,

In primul rand trebuie sa le spunem cititorilor acestui interviu ca noi ne cunoastem “de pe net”, dar ca avem in comun o pasiune si anume comertul electronic. Ai lansat un magazin care cel putin suna foarte amuzant “Sosetaria”, un magazin online de sosete si ciorapi, aflat la adresa www.sosetaria.ro.

Asadar:

Claudiu : De unde aceasta idee nebuneasca ?

Mihai Brehar: Acum vreo 4-5 ani am inceput sa colaborez (pe partea de programare web) cu un magazin similar din Germania. La inceput mi s-a parut si mie o nebuie, dar afacerea din Germania s-a dezvolat mai mult decat mi-as fi putut inchipui. Ideea lor a fost simpla: toata lumea poarta sosete si (aproape) toate femeile poarta ciorapi, iar lucrurile astea sunt consumabile. Cred ca stii cat de rapid se rup ciorapii de dama si nici sosetele nu tin foarte mult. Iar spre deosebire de alte produse, la ciorapi si la sosete problema garantiei e inexistenta. In plus, aproape toata lumea stie ce marime poarta. Asadar, ideea mea nu e nicidecum originala.

Claudiu: Acum cativa ani obisnuiam sa imi cumpar sosete colorate in mai multe feluri. Acum nu mai pot ca au disparut. Ma gandesc ca magazinul tau poate sa ma ajute. Insa cum il comunici ?

Mihai: Intr-adevar, comunicarea va fi partea cea mai grea. Oamenii cumpara de pe internet calculatoare, televizoare, aparatura electro-casnica, dar nici prin gand nu le trece sa-si cumpere sosete. Trebuie sa deschidem putin orizonturile, sa aratam oamenilor ca pot cumpara de pe internet aproape orice, inclusiv ciorapi si sosete. Intentionam sa pornim niste campanii in acest sens. Mizam pe puterea de comunicare a mediului online, in special a blogurilor.

Claudiu: Targetul vad ca l-ai impartit intre barbati, copii, femei. Care dintre acestia iti sunt cei mai buni cumparatori si daca poti sa ne spui de ce.

Mihai: Suntem la inceput si am avut prea putine comenzi pentru a trage o concluzie. Toate comenzile au fost facute de catre femei, ele fiind mai interesate de a fi la moda si de a avea ciorapi/dresuri de calitate.

De asemenea si in offline tot femeile se ocupa mai mult de achizitionarea sosetelor pentru sotii/copiii lor. Insa intentionam sa schimbam ceva si in privinta asta, desi va fi greu sa luptam cu mentalitatile romanilor. In Germania se vand foarte bine ciorapii/colantii pentru barbati, inlocuind cu succes izmenele 🙂

Claudiu: Poti sa ne dai cateva detalii despre munca de zi cu zi ? Ma gandesc ca este o satisfactie in asta. Cati sunteti in aceasta intreprindere ?

Mihai: Momentan ne luptam cu produsele, sa aiba descrieri, marimi, culori si poze corecte. Nu e deloc usor si din pacate nu avem prea mult timp pentru Sosetaria, acesta fiind un proiect secundar.

Am pornit aceasta afacere impreuna cu Adi Fatol, prieten si coleg, fara de care Sosetaria.ro ar fi inca in stadiul de proiect.

Claudiu: Unde va desfasurati activitatea si care sunt motivele pentru aceasta ?

Mihai: Nu avem magazin la strada, vrem sa vindem doar online, motivele fiind evidente: reducerea costurilor. Toata activitatea se coordoneaza din Cluj-Napoca, din biroul firmei de programare pe care o detin.

Claudiu: Planuri? Viitor? Alte magazine nisate ca si acesta?

Mihai: Promovare. Pe asta ne vom axa in viitorul apropiat. Cat de curand sper sa implementam plata online (prin credit-card) iar apoi ne vom ocupa de diversificarea ofertei de produse. Nu in ultimul rand, vreau sa ma folosesc de experienta obtinuta cu magazinul din Germania pentru a oferi clientilor servicii de calitate. Cat despre alte magazine nisate, da, avem deja unele idei insa momentan ne vom concentra pe Sosetaria.

Claudiu: Iti multumesc pentru raspunsuri. Un ultim gand pentru antreprenorii care citesc acest articol …

Mihai: Multumesc pentru ocazia de a fi intervievat. Un gand pentru antreprenori… hmm… sa lase pentru o clipa deoparte ideile marete si sa se gandeasca la faptul ca lucrurile banale din viata de zi cu zi pot sa devina o afacere buna.

Claudiu Gamulescu

este fondator al Underclick.ro, brand infiintat in 2004. De atunci cateva sute de situri web si produse au fost lansate sau consiliate. Cateva sute de oameni au trecut prin programele de training "la sala" ale lui Claudiu, iar cateva mii au descarcat cartile si programele de coaching online. Crede in Internet folosit pentru afaceri, un canal care trebuie inteles si stapanit cum se cuvine. Folositi-l cu inteligenta !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *