Cresterea traficului pe site

O problema arhiprezenta in capul tuturor webmasterilor: Crestrea traficului pe site.. De altfel comentam la un moment dat ca Trafic.ro este probabil cel mai puternic brand din Romania si glumeam ca la orice webmaster singura tasta care este tocita este F5 de cate refreshuri face ca sa vada cati vizitatori au mai intrat pe site. Trecand peste gluma, orice site care este destinat vanzarii de publicitate are nevoie de un trafic cat mai mare, pentru ca asa este reprezentat potentialul publicitar. Si in esenta … orice site de asta e facut … ca sa fie cat mai vizitat !

Cum crestem insa traficul pe site si de fapt ce urmarim cand crestem traficul pe site ? Pentru ca cele doua actiuni trebuie sa fie corelate. Atata vreme cat scopul FINAL nu este bine definit, degeaba crestem traficul pe site. Nu merita sa atragem trafic doar de dragul traficului daca utilizatorii pleaca dezamagiti. Ca un exemplu .. websitul Underclick.ro are ca scopuri : a) abonarea la newsletter si b) transmiterea informatiei ca suntem furnizori de servicii de marketing online, publicitate online si comert electronic. Fiecare vizitator in fiecare pagina interactioneaza cu aceste lucruri, de la modul in care este scris articolul si pana la actiunile la care sunt invitati utilizatorii.

Si sensul de “crestere a traficului” capata noi valente in cazul Web 2.0 … inseamna ca lumea e chiar interesata de ceea ce oferi (sau se vorbeste mult de tine)

Iata mai jos 17 “trucuri” :

1. Ca vorbeam de web 2.0 , primul pas ar fi crearea unui blog. E o experienta foarte buna langa faptul ca e benefica. Incercati sa scrieti despre ce va pricepeti si incepeti sa comentati pe alte bloguri, facand comentarii pertinente si adaugand linkul catre propriul site. Pe langa faptul ca aduce cresteri de trafic, produce si awareness si ofera avantajul ca doar folosind web 2.0 il poti intelege

2. Daca ti-ai facut un blog, ai grija ca acesta sa aiba un RSS feed si daca il are ar fi bine sa fie si monitorizat. Astfel stiu ca la data de 26 ianuarie 2008 cand scriu acest articol, blogul imi este citit de 142 de oameni prin RSS, folosind serviciul de la FeedBurner.com (adica tot Google)

3. Listeaza-te in cele mai bune directoare. Actiunea aceasta poate fi facuta de webmaster sau se poate apela la un serviciu externalizat. Noi spre exemplu oferim inscrierea in peste 310 directoare din Romania. Daca situl este pe .com atunci el vizeaza directoare in limba engleza care sunt foarte multe si la fel serviciile pot fi gratuite sau platite. Important e undeva sa se tina o lista si un cont al acestor inscrieri. Se poate crea un document excel pe tema aceasta. Nu ratati inscrierea in dir.yahoo.com, business.org, botw.org.

4. Si daca tot vorbim de inscrieri in directoare, poate cea mai importanta este cea de la Dmoz.org. Nu e usor sa te inscrii insa merita efortul. Imbucurator este ca astazi, sambata,  26 ianuarie 2008 se petrece intalnirea DMOZ Romania la Iasi (pentru cei care sunt in zona). Efortul pentru Underclick de a fi listat s-a tradus in 4 luni de asteptare

5. Scrieti articole si publicati-le! In engleza este mai usor pentru ca sunt situri dedicate pentru asa ceva … in Romania se pare ca nimeni nu a acordat atentie asupra acestui tip de site. Exista un proiect al nostru numit PR Broker insa va fi functional abia din martie. Pentru engleza aveti Article City, GoArticles, Submit Your Articles and Ezine Articles. Copywrtingul web spune ca un articol bun are intre 500 si 1500 de caractere. Mai mult nu citeste nimeni. Si atentie la cum le scrieti (folositi elemente bold, subliniat, italic).

6. Scrieti reviewuri. Carti, gadgeturi, electronica, sociologie, marketing. Ce va pricepeti mai bine. Puteti sa va puneti semnatura in josul textului. Ca sunt pe Amazon, Epinions, Revoo sau forumuri, nu ezitati. In Romania in curand va fi un astfel de serviciu numit Gopinii.ro

7. Puneti-va linkul in semnatura de email. Desi pare banal … multa lume da click acolo daca stiti sa o puneti intr-un context cum se cuvine. Mai ales daca vindeti servicii sau produse este esential. Totusi, mare parte a oamenilor nu o face.

8. Obtineti linkuri. Nu alergati dupa situri mari cu trafic mare ca sa va puna linkuri. Siturile mici, de nisa, va pot oferi un rezultat mult mai bun prin linkurile catre situl vostru din punct de vedere al motoarelor de cautare. Vizati situri cu PR de 4-6 . Puteti vedea Page Rankul instaland bara de Google.

9. Scrieti un newsletter. Nu trebuie sa fie zilnic, insa trebuie sa ofere informatii relevante. Acordati-va macar o data pe luna o ora ca sa il faceti. Ce e important e ca va puteti folosi de evenimentele offline ca sa adunati emailuri care sa primeasca newsletter.

10. Revenind la forta care o ofera Web 2.0 … Stabiliti-va o retea sociala pe unul din siturile consacrate. E usor, si ofera link catre situl vostru. Din martie o sa aveti posibilitatea in Romania sa va creati o retea sociala foarte usor , dupa ce va fi disponibil Kula.ro

11. Intrati in Yahoo Groups si gasiti grupuri de discutii pentru tipologia serviciului vostru, chiar daca au cativa membri. Asa veti fi relevanti in industrie. Eu recomanda grupul “marketing lider”

12. “Aruncati” in zona sociala orice aveti. Desi pare tendentios, e bine sa o faceti. Fiecare nou articol, fiecare pagina, fiecare post pe blog legati-l de ceva 2.0 . O sa fiti mirati cat trafic se poate obtine de aici.

13. Folositi servicii de tip del.icio.us . Creati o lista de recomandate, mai ales daca situl este in engleza. Apoi oferiti aceasta pagina ca o resursa , sa zicem in semnatura de email ?

14. Dati o mana de ajutor. Prin voluntariat in tot felul de servicii va puteti implica. Cateva minute pe luna nu strica sa le petreceti si acolo. Sa luam de exemplu Yahoo answers unde puteti lua tematica cu cea a sitului si evident puteti introduce linkul in raspuns.

15. Podacasting … deocamdata nu prea suntem obisnuiti in Romania cu asa ceva, insa viitorul e aproape. Exista programul Audio Acrobat care se poate instala pe telefonul mobil, iar in momentul in care este descarcat in computer pleaca automat catre peste 30 de directoare (inclusiv iTunes). Nu avem inca directoare de podcast in Romania insa speram ca unora dintre voi le va veni ideea.

16. Video … wow. Asta da idee. Incarcati un video atat pe YouTube cat si pe celelalte 50 de situri de sharing video (lista pe blogul claudiu.gamulescu.ro > cautati “video sharing“)

17. Daca aveti un magazin online … ar trebui sa va faceti o pagina si pe eBay. Aici e un trafic absolut ametitor si puteti sa va creati o pagina de vanzator unde aveti permisiunea sa puneti produsele cu URL. E un mod foarte bun de a obtine linkuri pentru site.

Inchei cu reamintirea convertirii traficului in ceva util. Inscrieri la newsletter, abonari la RSS, conturi, etc etc … fiecare isi stabileste OBIECTIVELE insa trebuie sa actioneze conform acestora.

si un ultim extrabonus pe final … ati incercat vreodata sa vindeti ceva pe Craigslist.com ? Aveti voie sa puneti link . Pacat ca nu au si un reprezentant in Romania, insa poate cineva sa va gandi sa le scrie intr-o buna zi un email.

Claudiu Gamulescu
managing partner Underclick.ro
Sinca Veche, Brasov, 26 ianuarie 2008

Claudiu Gamulescu

este fondator al Underclick.ro, brand infiintat in 2004. De atunci cateva sute de situri web si produse au fost lansate sau consiliate. Cateva sute de oameni au trecut prin programele de training "la sala" ale lui Claudiu, iar cateva mii au descarcat cartile si programele de coaching online. Crede in Internet folosit pentru afaceri, un canal care trebuie inteles si stapanit cum se cuvine. Folositi-l cu inteligenta !

8 thoughts on “Cresterea traficului pe site

  • 9.07.2010 at 22:42
    Permalink

    Pentru lenesi: puteti atinge 1000 de vizitatori zilnic folosind generatoarele de trafic. Lista completa pe virtualservice.ro

  • 26.09.2010 at 17:27
    Permalink

    Nu creste traficul asa cu una cu doua. Traficul creste dar daca oamenii nu sunt interesati de ec gasesc stau 3 secunde si pleaca… la ce bun?

  • 7.11.2010 at 21:47
    Permalink

    @geografie > Sunt destul de multi care isi hranesc orgoliul cu trafic, si chiar daca nici mie nu imi place, este unul din motoarele psihologice ale webmasterilor, indicatorul cel mai aproape de noi, dar si de agentiile de publicitate. Dupa ce ai trafic poti sa icnepi sa calculezi conversie, retentie, vanzari, etc … si daca constati ca tot efortul a fost facut pentru oameni care vin si stau 2 secunde, atunci clar ai dat gres …

  • 5.12.2010 at 9:29
    Permalink

    Da dar ideea este sa te si ocupi cam zilnic de site dupa aia o sa vina si vizitatorii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *