Control si transparenta pentru publicitatea targetata comportamental

Industria Internetului ofera consumatorilor control mai bun si transparenta asupra publicitatii targetate comportamental online.

IAB RomaniaOrganizatiile din industria publicitatii online si organismele de auto-reglementare s-au intalnit la finalul saptamanii trecute pentru a finaliza lansarea Aliantei Europeane de Advertising Digital (EDAA- European Digital Advertising Alliance) care va administra un sistem inovativ si revolutionar de auto-reglementare pentru publicitatea targetata comportamental (OBA).

Acest sistem furnizeaza internautilor un nivel de transparenta si control al publicitatii targetate comportamental fara precedent.

Elementul de transparenta este asigurat de o pictograma universal recunoscuta – „Optiuni” (“AdChoices” in limba engleza) care va aparea atunci cand sunt colectate date in scop de livrare a publicitatii targetate comportamental de catre terti (third party).

Atunci cand se acceseaza pictograma, utilizatorului ii vor fi prezentate informatii clare si usor de inteles despre publicitatea targetata comportamental.

Totodata pictograma va furniza utilizatorilor mecanisme de control asupra publicitatii targetate comportamental si prin intermediul site-ului Your Online Choices (www.youronlinechoices.eu).

Acest site acopera deja 16 tari din UE/EEA si include de asemenea o functionalitate care ofera utilizatorilor posibilitatea de a bloca publicitatea targetata comportamental, in cazul in care acestia doresc acest lucru.

O caracteristica importanta a acestui proiect este ca reprezinta un angajament la nivelul intregii industrii, sustinut de sistemul de gestionare a reclamatiilor administrat de Alianta Europeana a Standardelor de Advertising (EASA), un sistem independent bine pus la punct, recunoscut la nivel mondial si oferit gratuit utilizatorilor.

Sistemul de auto-reglementare pentru publicitatea targetata comportamental vine in sprijinul cerintelor legislatiei actuale privind transparenta si controlul confidentialitatii online si asigura aceste 2 aspecte prin mecanismul inovativ si contextual care imbunatateste considerabil posibilitatea de manifestare a preferintelor userului, fata de abordarea de pana acum care putea fi deranjanta pentru acesta.

Aceasta initiativa este parte a pachetului de masuri de reglementare si auto-reglementare a industriei, care, per ansamblu, asigura conformitatea cu legislatia revizuita implementata la nivel national in toate tarile din UE si EEA.

Industria Europeana s-a angajat impreuna cu numeroase companii si organizatii interesate de sistemul de auto-reglementare sa il dezvolte si imbunatateasca in mod continuu.

Grupul de lucru pe „Articolul 29”, care s-a intrunit  saptamana trecuta, este una dintre aceste organizatii direct interesate in OBA. IAB continua colaborarea cu grupul de lucru pe acest proiect pentru dezvoltarea de abordari inovative care sa poata furniza utilizatorului instrumente specifice pentru asigurarea confidentialitatii actiunilor online.

Pentru mai multe informatii va rugam contactati:

IAB Romania:
Ioana Anescu, Director executiv, ioana.anescu@iab-romania.ro

IAB Europe:
Kimon Zorbas, Vice President, vp@iabeurope.eu T: +32 494 34 91 68 (English, French, German) Geraldine Gitel, Press Officer T: + 44 (0) 7917 885380 (English, French) pressrelations@iabeurope.eu

EASA:
Renée Brautigam: communications@easa-alliance.org, By phone: +32 2 513 78 06

Despre IAB Europe:

IAB Europe  (www.iabeurope.eu)  este o federatie a IAB-urilor nationale si o asociatie de afaceri din toata Europa. Scopul sau este sa promoveze cresterea pietelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate si comunicare, sa protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs si sa demonstreze valoarea pietei prin cercetari si educare.

Sustinuta de cele mai mari grupuri media, agentii, portaluri, furnizori de tehnologie si servicii, vocea sa reprezinta interesul a peste 5500 de membri, 29 de asociatii nationale si peste 90% din veniturile din publicitatea digitala din lume.  Tarile membre sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia,  Republica Ceha, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina si UK. Printre companiile membre se numara: Adconion Media Group, Adobe, ADTECH, Alcatel-Lucent, AOL Advertising Europe, AudienceScience, BBC, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, eBay International Advertising, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-media, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Millward Brown, MTV Networks International, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Prisa, Publicitas Europe, Sanoma Digital, Selligent, Specific Media, Tradedoubler, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! si Zanox.

Despre EASA:

Alianta Europena a Standardelor de Advertising  este vocea comuna pentru auto-reglementare in publicitate. EASA promoveaza publicitatea responsabila prin bunele practici in auto-reglementare in beneficiul consumatorilor si al afacerilor. EASA reprezinta organismele de auto-reglementare in publicitate in 31 de tari incluzand cele 22 de tari membre UE si 15 asociatii din industria publicitara care sustin auto-reglementarea.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *