Content is the king

Cand am de ales, prefer de obicei sa vorbesc despre partea plina a paharului. Totusi, cand vine vorba de continutul site-urilor, sunt unele neajunsuri frecvente care odata corectate ar creste foarte mult impactul mesajului acestora. Asa ca mi-am propus sa scriu despre ele.


1. Insuficienta structura.

Ganditi-va ca vedeti pe un site un articol a carui tematica vi se pare interesanta. Dati click pe “citeste mai mult” si ajungeti pe o pagina cu 15-20 de randuri de text fara nici macar vreo urma de alineat. Mai stati ca sa cititi articolul? Daca sunteti ca majoritatea celor care ii cunosc, tind sa cred ca nu.

E cu atat mai trist cand unii chiar fac eforturi pentru a oferi informatii valoroase pe site-urile lor iar din cauza nestructurarii continutului, rata de citire ramane poate doar o zecime din ce-ar putea fi.

Incercati sa cititi informatii online si observati cat de usor este sa ne indepartam atentia de alineatele de peste 5 – 6 randuri. Si asta cu toate ca uneori suntem constienti ca sunt informatii care merita citite; ce sa mai spun de cazurile unde nu credem ca merita?!

Partea buna este ca toate acestea se pot remedia foarte usor. Pur si simplu lasati un rand liber intre alineatele care trec de 5 – 6 randuri iar acolo unde e cazul folositi – scrisul cu liniuta, 2. numerotarile sau optiunea de bold text. Astfel, textele dumneavoastra vor fi mult mai “navigabile” printre utilizatori.

2. Beneficiile cumparatorului sunt prea vagi.

Ma refer cu precadere la textele de prezentare care isi doresc sa vanda un produs sau un serviciu si care abunda in detalii despre produs, dar sunt foarte zgarcite in a da informatii concrete despre impactul pozitiv pe care acestea le vor avea asupra cumparatorului.

De exemplu, zilele trecute am intrat pe un site cu recenzii despre laptop-uri. Rolul sau declarat este sa consilieze si sa-i informeze, inclusiv pe cei fara cunostiinte tehnice cu privire la noutatile din domeniu. Cu unele exceptii, unde se precizeaza ca laptopul x se adreseaza oamenilor de afaceri, majoritatea prezentarilor sunt insiruiri ale configuratiei tehnice.

Asa ca ma vad nevoit sa fac o clarificare. Ingineri IT si afoni deopotriva, vom cumpara mult prea rar un laptop datorita numarului de celule de la baterie; mai degraba il vom cumpara pentru ca bateria lui tine mai mult decat la alte laptopuri – asta ne intereseaza pana la urma. Mult prea rar vom cumpara o placa video datorita numarului de MB de RAMi si mult mai frecvent datorita vitezei de operare pe care aceasta ne-o asigura; In rularea unor jocuri,  programe de grafica, etc.

In concluzie, daca ati cazut pana acum in aceste doua capcane, retineti ca pentru cresterea impactului textelor pe care le scrieti in site-urile dumneavoastra, structura si felul in care veti prezenta beneficiile serviciilor pe care le oferiti sunt poate primele aspecte de luat in calcul.

Evident nu singurele, dar a asigura cititorului usurinta de a va parcurge continutul si un set solid de beneficii usor de inteles vor face o diferenta semnificativa in succesul site-ului dumneavoastra.

Claudiu Gamulescu

este fondator al Underclick.ro, brand infiintat in 2004. De atunci cateva sute de situri web si produse au fost lansate sau consiliate. Cateva sute de oameni au trecut prin programele de training "la sala" ale lui Claudiu, iar cateva mii au descarcat cartile si programele de coaching online. Crede in Internet folosit pentru afaceri, un canal care trebuie inteles si stapanit cum se cuvine. Folositi-l cu inteligenta !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *