Comportamentul romanilor in magazinele online

Stiati ca in Romania in medie in fiecare zi se inchide un magazin online si se deschid doua ? http://www.snec.ro , Studiul National de E-Commerce ofera cateva date din comportamentul romanilor si al magazinelor online din Romania, prin publicarea materialelor din 2010.

Studiu E-Commerce 2010 : Ce parere au romanii si cum se comporta in magazinele online

“Comoditatea este unul din factorii principali care declanseaza achizitiile online in Romania. Este apreciat in proportie de 90% ca fiind marele atu al online-ului de catre romani. Este normal, intr-o perioada in care timpul poate fi redistribuit spre alte activitati, achizitia produselor cu care suntem deja obisnuiti sa nu mai prezinte o valenta subiectiva sau relaxanta”, Claudiu Gamulescu.

Jumatate din magazinele online din Romania isi au sediul in Bucuresti (49%), iar cateva judete au decis sa concureze capitala in domeniul comertului electronic : Cluj (5%), Brasov (4%), Timis (3%) , Iasi (2.5%), Bihor (2%).

Posta Romana (40%) si Fan Curier(33%) transporta coletele romanilor, in topul preferintelor magazinelor regasindu-se langa sistemele lor proprii de transport si Cargus (7%), Urgent Curier (6%), Nemo (5%).

Majoritatea utilizatorilor de Internet din Romania
au accesat magazine online (92%), 80% intr-o perioada recenta 1-3 luni, 85% cautand informatii despre produse pentru achizitie sau pentru cunoasterea produsului, 80% au efectuat cel putin o tranzactie online, preferabil in cadrul magazinelor online (74.9%), 87% cumpara produse si mult mai putini servicii, cu o frecventa de 2-3 ori pe an.

Utilizatorii din Romania sunt multumiti de magazinele online romanesti (84%), cred ca arata bine (75%), se descurca bine in folosirea lor (70%), considera ca au informatii corecte (65%), comunica bine atat inainte cat si dupa plata, de timpii de livrare (70%), un pic de scepticism in privinda corectitudinii folosirii datelor lor personale (45%) si cel mai putin multumiti de politicile de loializare (41%).

Pretul (65%), timpul investit (87%), diversitatea produselor (65%), informatiile despre produs (53%), rapiditatea raspunsului (35%), loializarea (35%), comoditatea (90%) sunt avantajele care duc cumparatorii romani online.

Ce cumpara, de cate ori cumpara, ce intentioneaza sa cumpere si cand, sunt date disponibile in materialele pentru download la adresa http://www.snec.ro.

S-au analizat 2104 magazine si 1002 produse din nomenclator.

http://www.underclick.ro/articol-4995-snec-2010-comertul-electronic-in-romania.html

Studiul a fost realizat de Underclick.ro, cu sprijinul Fundatiei Post Privatizare, in cadrul programului de sprijinire a activitatii intreprinderilor mici si mijlocii prin intermediul Internetului.

Multumim de asemenea si magazinelor online si celorlalti parteneri care ne-au sprijinit. O initiativa care va trece din 2011 sub incidenta Europe Internet Invest.

Pentru mai multe detalii

Claudiu Gamulescu : claudiu@underclick.ro / +33666261713 Romulus Oprica : romulus@cercetari.ro / +40268547996.

Despre Underclick.ro

Underclick.ro este o institutie privata si brandul sub care actioneaza mai multe companii care furnizeaza consultanta in management, marketing, comunicare online, comert electronic si dezvoltare durabila a afacerilor prin Internet. In ultimii 7 ani, a rulat peste 300 de clienti privati, IMM si corporate, a atras peste 400 de oameni in programe de pregatire in afaceri online si a organizat numeroase evenimente pentru promovarea mediului online.

Despre Fundatia Post-Privatizare

Fundatia Post-Privatizare (FPP) este cea mai importanta fundatie pentru antreprenoriat din Romania. FPP este o organizatie privata care promoveaza educatia antreprenoriala si sustine initiativele destinate dezvoltarii sustenabile a mediului de afaceri romanesc – cu accent pe intreprinderile mici si mijlocii si start-up-uri – prin intermediul programelor sale de dezvoltare antreprenoriala, imbunatatire a mediului de afaceri si promovare a responsabilitatii sociale a intreprinderilor.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

One thought on “Comportamentul romanilor in magazinele online

  • 10.04.2011 at 12:11
    Permalink

    Cred ca oamenii ies cu atat mai repede de pe un site de ecommerce si isi abandoneaza cosul cu cat magazinul online e greoi construit, merge greu, nu e intuitiv si nu-ti da siguranta prin modul in care arata. Tot ce trebuie sa faci cu magazinul tau online e sa-l faci cat mai thrustful pentru ca apoi oamenii sa-si dea seama de expertiza ta ca magazin online in ceea ce vinzi acolo.
    Si ceea ce ma face sa afirm asta e faptul ca parteneriatul Magento-Innobyte, singurii declarati parteneri in Romania a fost incurajat si aplaudat pe retelele de socializare, un sondaj realizat de ei aratand ca majoritatea sunt multumiti de faptul ca era timpul ca un dezvoltator strain de software recunoaste calitatea expertizei romanilor. Cred ca suntem pe calea cea buna si asa se va reduce si numarul celor care-si parasesc cosul pe site-urile de ecommerce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *