Top branduri internauti Romania (2008)

Conform studiului, Coca-Cola si Nokia sunt cele mai apreciate branduri in randul utilizatorilor romani de internet cu varste de 18-45 de ani, cele doua branduri fiind percepute drept populare si de incredere.

In randul brandurilor romanesti, Dacia este pe prima pozitie din punct de vedere a popularitatii, increderii pe care o inspira consumatorilor si prezentei online.

In clasamentul general al brandurilor, realizat pe baza raspunsurilor spontane ale internautilor, primele zece pozitii sunt ocupate de Coca-Cola, Nokia, adidas, Nike, Dacia, McDonald’s, Pepsi, Google, Microsoft si Yahoo.

Atunci cand este vorba de clasificarea brandurilor in functie de increderea pe care le-o inspira, configuratia topului este urmatoarea: Nokia, Coca-Cola, Mercedes, Nike, adidas, Sony, Pepsi, BMW, Microsoft si Audi.

In opinia internautilor romani, brandurile cu cea mai mare prezenta online in general sunt Google, Yahoo, Coca-Cola, Microsoft, Nokia, Vodafone, Orange, Nike, adidas si Sony.

Atunci cand este vorba de brandurile romanesti, cele mai populare 10 sunt, in opinia utilizatorilor, Dacia, Arctic, Ursus, BCR, Unirea, Murfatlar, Bergenbier, Petrom, Eugenia si Dorna.

Brandurile Dacia si Arctic se mentin pe primele locuri si in clasamentul celor mai de incredere branduri romanesti, ele fiind urmate de BCR, Dorna, Ursus, Borsec, Petrom, Murfatlar, Napolact si Poiana.

Cele mai prezente marci romanesti online au fost desemnate Dacia, BCR, Domo, Neogen, Altex, Bergenbier, Petrom, Romtelecom, Ursus si Arctic.

Atunci cand este vorba de brandurile romanesti si straine care exista exclusiv online, clasamentul realizat spontan de internautii din Romania a fost dominat de Google si Yahoo, urmate de eMag.ro, eBay, Neogen, eJobs, BestJobs.ro, YouTube, Amazon si HotNews.ro.

Pe de alta parte, atunci cand li s-a cerut sa aleaga dintr-o serie de branduri online, internautii romani au plasat pe primele locuri tot portalurile Google si Yahoo, urmate de YouTube, eJobs.ro, BestJobs.ro, Hi5, Kappa.ro, Ocazii.ro, Acasa.ro, ROL.ro, Trilulilu.ro, HotNews.ro, eMag.ro, Eva.ro si Wall-Street.ro.

In ceea ce priveste bancile si societatile de asigurari, topul 10 este format din ING (mentionata de 46% dintre respondenti), BCR (43%), BRD (41%), Allianz-Tiriac (16%), Banca Transilvania (15%), Raiffeisen (14%), Omniasig si AIG (9%), Tiriac si Aviva (9%). Cele mai populare branduri online din cadrul acestei categorii au fost desemnate Raiffeisen si BRD (95%), Allianz Tiriac (94%), BCR si ING (93%), CECsi Banca Transilvania (92%), bancpost (90%), Unicredit-Tiriac (84%), ABN AMRO (83%), Aviva (82%) si Millenium Bank (70%).

La categoria cosmetice si produse de ingrijire personala, topul celor mai cunoscute branduri realizat de catre internautii romani are pe primele locuri Nivea si Avon, urmate de L’Oreal, Oriflame, Dove, Garnier, Vichy, Gillette, Maybellin si Elmiplant.

Atunci cand este vorba de prezenta online, clasamentul este urmatorul: Avon, Nivea, L’Oreal, Oriflame, Garnier, Dove, Vichy, Colgate, Maybelline, Max Factor, Wella, Blend-a-med si Head & Shoulders.

Utilizatorii de internet din Romania nu puteau trece cu vederea brandurile din sectorul IT, clasamentul brandurilor mentionate spontan avand pe primul loc Microsoft, urmat de Apple, HP, Dell, IBM, Asus, Bit Defender, Windows, Intel si Acer.

Daca se ia in calcul notorietatea, atunci topul brandurilor din sectorul IT este format din Microsoft, IBM, Toshiba, Intel, Apple, HP, Fujitsu, Benq, Dell, AMD, Acer si Asus. In ceea ce priveste prezenta online, Microsoft este lider clar in domeniu, fiind urmat de IBM, HP, Intel, Apple, Toshiba, Fujitsu, Dell, Benq, AMD, Asus si Acer.

Persoanele care navigheaza pe internet sunt interesate si de masini, clasamentul brandurilor mentionate spontan avand in frunte BMW (mentionat de 40% dintre respondenti), urmat de Mercedes-Benz (38%), urmate de Audi (23%), Dacia (21%) si Opel (18%), dar si de Volkswagen, Renault, Ford, Toyota si Skoda.

Atunci cand este de prezenta online, Mercedes-Benz este pe primul loc in top, urmat de BMW, Volkswagen, Audi, Dacia, Renault, Ford, Opel, Peugeot, Toyota, Citroen, Nissan si Kia.

Telecomunicatiile reprezinta si ele un punct de interes pentru internauti, in topul brandurilor mentionate spontan de acestia aflandu-se Orange (mentionat de 60% dintre respondenti), Vodafone (55%), Romtelecom (34%), Cosmote (25%), RDS (12%), UPC si Zapp (4%), Connex (3%) si Astral (1%).

Dintre acestea, brandurile Connex si Astral au ramas in mintea internautilor, desi au iesit de pe piata, fiind inlocuite de Vodafone si, respectiv, UPC.

Orange este brandul cu cea mai mare notorietate din randul brandurilor de telecomunicatii, urmat de Vodafone, Romtelecom, Cosmote, RDS, Zapp si UPC, potrivit raspunsurilor date de internauti in cadrul studiului.

La categoria “produse electronice”, cele mai cunoscute branduri pentru internautii romani au fost Sony si Philips, urmate de Panasonic, Samsung, LG, Nokia, Canon, Electrolux, Bosch si Arctic.

Atunci cand este vorba insa de prezenta online, prima pozitie in clasament este ocupata de Nokia, urmata de Sony, Panasonic, Philips, LG, Samsung, Siemens, Braun, Daewoo, Arctic si Beko.

Potrivit respondentilor, un brand trebuie sa fie de calitate (85%), incredere (51%), sa se diferentieze de celelalte branduri (46%), sa aiba prestigiu (38%), sa fie popular (26%) si sa fie modern (14%).

Categoriile de branduri analizate in cadrul studiului au fost branduri in general, branduri romanesti in general, branduri prezente numai online si categorii de produse (banci si asigurari, cosmetice si produse de ingrijire personala, IT, masini, telecomunicatii, produse electronice).

Studiul a fost realizat pentru a se identifica principalele branduri din cadrul mai multor categorii, asa cum sunt percepute ele de catre internautii romani cu varste de 18-45 de ani si pentru a se obtine o imagine de insight asupra influentei prezentei online a brandurilor din sase categorii de produse.

Studiul, derulat in perioada 7-13 februarie,  a fost efectuat pe un esantion de 2092 respondenti, dintre care 52% barbati si 48% femei, apartinand, in numar egal, grupelor de varsta 18-24 de ani, 25-34 de ani si 35-45 de ani.

Respondentii au fost in principal persoane angajate cu studii superioare sau studenti, locuind in orase cu peste 500.000 de locuitori si avand venituri intre 1.001-2.000 de lei si care acceseaza internetul zilnic.

Underclick Corp.

este serviciul de baza pentru publicare in reteaua Underclick. El reprezinta efortul conjugat al tuturor membrilor echipei de a acoperi subiecte generale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *